INTERVALLTIRSDAG

Forrige uke hadde jeg en løpetur ute og det gav meg virkelig en oppvekker. Kondisjonen min er ikke det den en gang var.  Jeg har prioritert styrketrening og ikke kondisjonstrening i hele vinteren.  Da er det naturlig at jeg ikke er like rask som før. Fremover ønsker jeg derfor å legge inn litt mer kondisjonstrening, slik at jeg blir bedre på å løpe. Styrketrening kommer fortsatt til å være hovedfokuset mitt, men ønsket er å ha minimum 1 intervalløkt i uken og også 1 roligere joggetur.

Jeg elsker forresten Nocco meloncrush. Har du smakt den? Da jeg var i Sverige sist, hamstret jeg disse! Synes det er synd den smaken ikke er i Norge!

I dag ble det intervalltirsdag. Jeg løp de klassiske 4 x 4 intervallene. Du løper altså i 4 minutter, tar en aktiv pause på 3 minutter, før du så løper i 4 minutter igjen. Dette gjør du 4 ganger, slik at du totalt har løp 4 intervaller av 4 minutter. 
Liker du ikke å løpe kan denne gjøres på sykkel, i hoppetau, i bakker, på elipsemaskin eller ved bruk av romaskinen. 

Nå skal jeg ut å nyte det nydelige været! Intervalltirsdag eller ei, håper dagen din er bra!

Kristine ♥

4 kommentarer

Siste innlegg