GRILLET TACO

Det kommer trolig ikke som et sjokk for noen, at jeg har laget taco på grillen. Jeg og taco er jo bestevenner! Nå som det er så fint vær og jeg har grillet flere dager på rad, tenkte jeg at det måtte være mulig å kombinere disse to; grillet taco. Jada, det fungerte helt umerket. Jeg har desidert fått en ny grillfavoritt! Denne middagen tok i tillegg bare 15 minutter å tilberede. Sunt, raskt og godt. Det er slik jeg liker maten min!

Grillet taco

Storfe, her brukte jeg ytrefilet, men du kan også bruke andre kjøttstykker eller typer som svin eller kylling
Tacokrydder
Grønnsaker, paprika, rødløk, maiskolbe
Lime

Del paprika i to og løk i skiver. Del maiskolber i mindre biter. Ha over salt og pepper. Grill grønnsakene i 5 -15 minutter, alt ettersom hvor varm grill du har, til grønnsakene har fått god farge. Rett før du tar grønnsakene av grillen, presser du over limesaften. 
Gni kjøttet godt inn med tacokrydder. Grill stykket 1 -2 minutter på høy varme på hver side, før du ettersteker på lavere temperatur. Har du en grill med kun en temperaturmulighet, griller du kjøttet på medium varme. La kjøttet hvile et par minutter. 
Skjær grønnsakene i mindre biter og kjøttet i skiver. 
Server.

Server grillet taco i tortillalefser eller pitabrød, gjerne sammen med en rømmeklatt eller to. Varier oppskriften med forskjellige kjøttvarianter og bruk forskjellige grønnsaker, alt etter det du har tilgjengelig og liker best. Salsa, ananas, mango, revet ost og avokado er andre ting som også passer utmerket til. 
Håper du lar deg friste og tar deg en en tacofest rundt grillen. Ha en riktig så fin onsdagskveld :grin:

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Å, jeg tror jeg blandet litt med de Nocco isene! Beklager 🙈 Men tusen takk for svar, jeg er veldig enig med deg☺

    2. Ida:
      Jeg har bare spist de en gang på et event hvor jeg da fikk dem gratis. Jeg tror faktisk ikke jeg kommer til å kjøpe de selv. Da kommer jeg heller til å gå for en ordentlig is som smaker enda bedre og som omtrent inneholder samme antall kalorier 🙂

    3. Mm, det ser helt nydelig ut!
      Jeg ser på instastory at du har spist noen av de Barebells isene. Kan du skrive et innlegg om hva du syns om de? 🙂 Og hvordan er de i forhold til vanlig is med tanke på kcal og næringsinnhold? Tenker på innlegget du skrev for litt siden om at “sunnere” matvarer ofte inneholder vel så mye energi som usunne!

    4. Blir vel ikke taco bare fordi man har på tacokrydder, men så absolutt godt ut 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg