DU ER SÅ MYE MER ENN DITT UTSEENDE

Dere ♥ De siste ukene har jeg fått en del mail fra fortvilede og usikre jenter. Jeg vet det er sommertid, en tid som er vanskelig for mange, da man ofte går lettkledd og stranden teller. Men kjære dere, ikke la tankene om utseende ditt hindre deg i livet ditt. Du er så mye mer enn som så!

Du tenker kanskje muligens at det er lett for meg å si noe slikt, for jeg ser jo ganske trent ut. Likevel har jeg i så mange år hatet meg selv og min egen kropp. Jeg nektet å ha på meg bikini eller shorts, og mislikte meg selv så mye at jeg ble dypt deprimert. Jeg vet hvilke følelser mange sitter med og hvor vanskelig det er å skulle ikle seg en bikini. Men jeg vet også hvor fantastisk godt det føles når man klarer å trosse disse tankene og klarer å nyte det livet som er her og nå.

For det er virkelig ikke six packen, jeansstørrelsen, kroppsvekten eller puppene som definerer hvem du er. Absolutt ingenting av utseende ditt avgjør om du er en god person eller ikke. Det er dine handlinger, ord og hvem du er som person som teller. Hva hjelper det om du har den topptrente kroppen om du ikke er et godt menneske eller er lykkelig? Du må ikke glemme at det er så mye mer til et menneske og til en persons liv, enn utseende.

Hver dag vi våkner opp er en gave. Du får aldri akkurat denne dagen igjen! Vil du bruke dagene dine på å hate deg selv, din kropp og la dagene gå uten at du bruker de til noe? Eller hva med når du blir gammel. Når du ser tilbake på livet ditt, vil du huske alt du sa nei til og ikke gjorde fordi du følte du ikke kunne eller at du ikke var verdt det? Nei, vi vil jo alle se tilbake på livene våre og huske alt vi gjorde, hvor mye moro vi hadde det og gleden det gav.

Livet er her. Akkurat nå. I dag. I dette sekundet. Ikke la tankene dine ødelegge for deg. Du er så mye mer enn ditt utseende. Jeg kan love deg at alle dine venner, bekjente og familie ikke husker deg for hvordan du ser ut, men for hvem du er som en person og alle de gode egenskapene du har.
Tross dine egne negative tanker om deg selv! Gi litt mer f*** og gå ut å nyt disse fantastiske soldagene vi har nå. For det fortjener du virkelig!

Og helt til slutt. Om du virkelig sliten med negative tanker om deg selv. Ta kontakt med legen din som kan henvise deg til en psykolog. Alle trenger litt veiledning og en hjelpende hånd av og til.

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Kristin Haugen Granli:
      Ja, det tror jeg absolutt. At jo eldre man blir jo mer tryggere og sikrere blir en på seg selv. Det er så riktig Kristin <3 Å sammenligne seg selv med seg selv og ingen andre! Du er jo deg!

    2. Vi er jo like unge, jeg tror det har litt med alder å gjøre. Jeg har aldri vært mer fornøyd med kroppen min enn nå, fordi den er sterk, funksjonell og flott. Jeg sammenligner meg med meg selv, jeg skulle ønske folk sluttet å sammenligne seg med andre. Flotte ord, Kristine <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg