MIN FAVORITT ISKAFFE AKA FRAPPUCCINO

Jeg tror alle som følger meg på sosiale medier, har fått med seg at jeg elsker iskaffe. Jeg drikker det i hvert fall en gang om dagen! Den siste måneden har jeg testet utallige oppskrifter og varianter av iskaffe og dette er blitt min favoritt. Det er en søt variant med masse is som minner om frappuccino.

Min favoritt iskaffe aka frappuccino
1 ss kaffepulver*
1 dl varmt vann
1  dl melk, kokosmelk, mandelmel, vanlig melk, ect
4 dråper stevia karamell, eventuelt annen søtning
1 ts sukringold
Isbiter, nok til å fylle 1 glass

Lag kaffe. Jeg bruker instant coffee og blander 1 ss kaffepulver og 1 dl varmt vann. 
Fyll glasset du skal bruke, med isbiter. Hell isbitene i en blender eller foodprosessor. Ha i kaffe, melk, stevia og og sukringold i en blender.
Kjør alt godt sammen til det har blitt slush. 
Server. 

*i stedet for å bytte bruke kaffepulver og varmt vann, kan du bruke 1 dl ferdiglaget sterk kaffe. 

Everybody should believe in something.
I believe I’ll have another coffee,
iced coffee off course :grin:

Iskaffe er en fast følgesvenn gjennom varme sommerdager og det er deilig å kunne kjøle seg ned med noe som smaker søtt og godt uten alt for mye sukker. Håper du lar deg friste og at oppskriften faller i smak. 

 Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Nå fikk jeg skikkelig lyst på iskaffe selv om det er 14 grader og overskyet her! Er veldig glad i iskaffe selv, i alle varianter! Super at din er sukkerfri, det er jo alltid et pluss. En favoritt jeg har, er kaldbrygget kaffe som jeg lager selv, med kun (lett)melk og isbiter – veldig forfriskende når det er varmt 🙂

    2. Den ser jo bedre ut enn den jeg pleier å kjøpe på starbucks. Og mye sunnere da 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg