SUPER ENKLE SJOKOLADEMUFFINS

                                                                                                                                                                                           Inneholder add-linker

God lørdagsettermiddag! Jeg har akkurat hatt en bakrerunde og nå sitter jeg her med kaffekoppen min og helt rykende fersk sjokolademuffins. Det er lørdag sin det! Hvert øyeblikk har jeg tenkt til å ta turen på trening, men først skal jeg lade opp med muffinskos og koffein.


Jeg får besøk i kveld og bestemte meg for å bake. Det er kommet en rekke nye matvarer på butikken, så jeg har kjøpt inn diverse is som lørdagskos, Ben and Jerrys fariway to heaven og Inspira lemon pie. Jeg elsker is og må prøve alle isnyheter i butikken! Tilbake til muffinsene. Sammen med isen, tenkte jeg at det ville være veldig godt med sjokolademuffins. Derfor laget jeg disse super enkle sjokolademuffinsene, som også ble veldig saftige og gode.


Super enkle sjokolademuffin

6 muffins

100 g eplemos eller en 1 liten medium banan, helst godt moden
2 egg
0,5 dl melk
30 g kakaopulver
30 g sjokoladeprotein, jeg har brukt double rich chocolate*
2 ss sukringold
1/2 ts vaniljepulver, kan sløyfes
1/3 ts salt
25 g havremel, eventuelt annet mel
1 ts bakepulver

Bruker du banan, starter du med å mose denne n med en gaffel. Eventuelt kan du bruke en stavmikser.
Bland i melk og egg.
Tilsett så sjokoladeprotein, sukringold, vaniljepulver og salt.
Ta ut cirka 1/4 av røren. Dette sparer du nemlig til glasur.
I den resterende 3/4 av røren har du i mel og bakepulver. Fordel i 6 muffinsformer.
Stek på 180 grader i 25 -30 minutter.
Avkjøl litt før du heller over røren du har spart til glasur.
Jeg toppet med litt sjokoladesirup for synets skyld.

Nyt.

*har du ikke sjokoladeprotein, kan du erstatte dette mer mer mel, sammen med litt ekstra kakaopulver og søtning. 


Nå er muffinsen spist opp og jeg skal komme meg avgårde på trening. Ha en superduper lørdag!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Beate
      Jeg kom meg aldri på trening. Litt dårlig prioritering fra min side, men sånn er det av og til.
      Håper du har hatt en bra helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg