SJOKOLADE- OG SMASHKAKE

På onsdag laget jeg en kake som er inspirert av smash. Kombinasjonen av salt og søtt, er magisk og denne kaken ble ganske så god! Myk og deilig sjokoladekake, toppet med sjokoladeglasur og sprø og salte chips. Det ble som de sier på smash reklamen ‘det skal godt gjøre seg å bare ta en’. Slik var det også med sjokolade- og smashkaken. Vi spiste opp hele i løpet av kvelden!

Jeg har brukt coop sin linsechips med havsalt. Den synes jeg er god. Men du kan også bruke hvilke som helst chips med salt. Et godt alternativ er for eksempel Maarud super chips. Om du ønsker kan du også droppe chipsene og få en vanlig sjokoladekake. En sjokoaldekake med sjokoladetopping slår jo heller aldri feil!

Om du ikke blir fristet nå, så vet ikke jeg!

Sjokolade- og smashkake

Sjokoladekake
2 egg
2 ss sukringold
150 g kesam
3 dråper stevia sjokolade, kan sløyfes
1 ts bakepulver
1/2 ts salt
3 gode ss kakaopulver
80 g havremel

Visp egg og sukringold luftig.
Ha i kesam, stevia, bakepulver og salt. Bland godt. Ha så i resten.
Fordel røren i en brødform. Jeg brukte en brødform som var 15 cm lang. 
Stek på 175 grader i 25 -30 minutter.
Avkjøl. 

Smashtopping
40 -50 g potetgull

50 g mørk sjokolade

Knus chipsen grovt.
Smelt sjokoladen. Bland 2/3  av den smeltede sjokolade med chipsen. Ha blandingen over sjokoladekaken. Ringl over resten av den smeltede sjokoladen.
Sett kaldt.
Nyt.

Nå skal jeg pakke ferdig sekken og komme meg avgårde. I dag tar jeg og en venninne med hengekøyen og nisetmat for å utforske Krokskogen. Været ser lovende ut og jeg gleder meg som bare det! Etterpå drar vi på hytten for å lage middag og sove der. Det her blir en skikkelig bra søndag! Håper du også får en herlig dag.

 

Kristine  ♥ 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg