HJEMMELAGET, RÅ OG SUPER GODE SNICKERS

                                                                                                                      Inneholder add-linker

Nå som stekeovnen min er ødelagt, har jeg blitt ekstra kreativ på kjøkkenet. Jeg  må rett og slett bruke fantasien mer, for å finne på hva jeg skal lage. I dag hadde jeg lyst på noe søtt. Da laget jeg disse hjemmelaget, rå og supergode snickersene. Disse ble virkelig knall gode! Jeg måtte ta i bruk viljestyrken for å ikke spise alle på en gang! Hihi. 

Hjemmelaget, rå og supergod snickers

Snickersbase
3 ss peanøttnøttsmør, eller annet nøttesmør
3 ss hakkede nøtter, jeg brukte cashewnøtter
1 ts kakaopulver
2 ss agave sirup, eventuelt fibersirup eller annen sirup
1 ss havremel
1/4 ts salt

Karamell
8 -10 dadler avhengig av størrelse, jeg brukte 10 av disse
3 ss vann
1/3 ts vaniljepulver
1/4 ts salt

Trekk
100 g sjokolade, jeg har brukt mørk kokesjokolade
1 ss kokosolje

Start med snickersbasen. Hakk nøttene og bland alle ingrediensene. Jeg brukte bare en skål. Du kan også bruke en foodprosessor eller blender. 
Kle en liten brødform eller lignende med bakepapir. Trykk basen utover i denne, slik at basen er omtrent 1 cm tykk. 
Sett i fryseren mens du lager karamellen.

Ta ut stenene på dadlene. Ha ingrediensene til karamellen i en blender eller foodprosessor. Kjør til det blir en jevn, kremet og tykk masse. Smak deg gjerne til med vaniljepulver og salt. 
Ha så karamllen over snickersbasen.
Sett formen tilbake i fryseren og la den stå i 15 -30 minutter. . 

Smelt sjokolade sammen med kokosolje i vannbad. 
Del snickersen i 8 -10 biter. Dypp bitene i sjokoladen.  Som du ser dekket jeg ikke bunnen, men dette velger du selv. 
Oppbevar i kjøleskapet. 

Disse snickers bitene er fulle av næring og er skikkelig gode. Jeg er sikker på at de vil falle i smak hos deg. Kos deg!

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg