UTEDAG PÅ EKEBERG

                                                                                                                                                                      Reklame // OpplevOslo

I dag har jeg hatt en herlig utedag på Ekeberg i godt selskap. Mange forbinder Ekeberg med NorwayCup og Ekebergrestaurant. Men Ekeberg har så mye mer å tilby! Her er det blant annet treningspark, frisbeegolfbane, utsiktspunkter og hundejordet. Du kan ta deg en joggetur, spille minigolf, klappe ponnier eller nyte stillheten blant en av de små vannene.

Jeg har faktisk aldri gått tur på Ekeberg før, men nå lurer jeg på hvorfor. Utsikten her er fantastisk. Jeg og turkameraten min, valgte å starte med og gå rundt i parken, se på de skulpturene og nyte utsikten. Turstiene åpner seg stadig slik at du plutselig speider utover hele Oslofjorden. Jeg kan tenke meg at solnedgangen her oppe er magisk!

Hvor nydelig er ikke Norsk natur dere? Se hvordan solen skinner igjennom trærne og nærmest lager kunst av de nydelige solstrålene. Jeg har sagt det før flere ganger, men jeg sier det igjen – å traske rundt i skoen, er virkelig terapi for kropp og sjel! 

Dagens utedag på Ekeberg ble avsluttet med et par løp opp trappene, seks trappeintervaller holdt for i dag, før vi tok oss en piknik midt i det grønne naturområdet. Jeg hadde pakket med Cola Zero, druer, blåbær og klementiner. En enkel liten piknik. Følg gjerne Bymiljøetaten Oslo på Facebook og Instagram for å bli inspirert til flere idylliske Osloområdet. 
Nå skal jeg ta meg en kaffekopp og komme meg avgårde på nattevakt. Håper du har hatt en like fin torsdag som meg :grin: Ha en fortsatt fortreffelig aften! 

Kristine ♥ 

6 kommentarer
    1. Karoline:
      Det var ikke mange i området rundt Ekeberg restaurant. Vi så ingen fotballspillere i det hele tatt! Kanskje du kan prøve å gå der:)

    2. Jeg går ofte tur på Ekeberg. Men ikke nå som det er Norway cup. For mange mennekser. Ellers er jeg veldig glad i Ekeberg. Mange fine områder der.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg