SNICKERS MUFFINS

Hva sier du til søte, saftige snickers muffins? Jeg sier i hvert fall høyt ‘nam’. Disse var så utrolig saftige og gode!

SAMSUNG CSC

Dagens fristelse er nemlig disse deilige snickers muffinsene. Kombinasjonen av sjokolademuffins og en god peanøttglasur, er virkelig super god.

SAMSUNG CSC

Snickes muffins
8 muffins

Muffins
2 egg
4 ss g sukringold
2 ss kakaopulver
20 g sjokoladeprotein, eventuelt mer mel
60  g mel, jeg brukte speltmel
100 g kesam
1 ts bakepulver
1/2 ts salt
Ca 0,5 dl melk, eventuelt vann

Pisk egg og sukrin+ til eggedosis.
Tilsett tørrvarene. Ha så i litt og litt melk til du får en tykk sjokoladerøre.
Ha i muffinsformer. 
Stek på 170 grader i 12 -15 minutter.
Avkjøl.

Glasur
1 ss peanøttsmør
1 ss peanøttmel, eventuelt mer peanøttsmør
1 ss kakaopulver
1 ss sukringold
1 ss fibersirupgold
1 -2 ss melk

Bland sammen alle ingrediensene utenom melk. 
Tilsett litt og litt melk til det blir en tykk konsistens.
Smør utover muffinsene. 
Topp gjerne med noen peanøtter. 

SAMSUNG CSC

Du kan naturligvis servere muffinsene uten glasur også, men de blir ekstra gode med. Dryss gjerne over noen salte peanøtter. Det gir en god krunsj og setter prikken over i’en på snickers muffinsene. Håper du lar deg friste og at oppskriften faller i smak :razz:  

Kristine ♥ 

8 kommentarer
    1. Andrine:
      Hei du. Jeg bestilte min fra Etsy 🙂 Finner ikke igjen selgeren nå, men om du søker opp almanakker der, finner du mange fine.
      Takk for det du og ha en fin uke selv 🙂

    2. Guro:
      Hvorfor skulle det være det? Fordi de har salt på seg? Salt, også kalt natrium, er livsnødvendig for oss mennesker. Men som alt annet, alt med måte 🙂

    3. Hei! Jeg mener å huske at du for en stund siden hadde kjøpt/fått en ny almanakk/notbok 🙂 Jeg syns den var så fin og kunne tenkt meg å bestille en sånn til meg selv men husker dessverre ikke hvilken nettside det var. Om det var du som skrev om den – vil du linke? 🙂 Tihi, det er fort mulig jeg tar feil person her altså! Ha en fin uke fining

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg