INGEN TRENINGSØKT ER EN DÅRLIG ØKT

Hva tenker du kanskje nå. Det er ikke sant!
Men jo, jeg tørr påstå at ingen treningsøkt er en dårlig treningsøkt. For all del, vi har alle økter hvor man ikke er like sterk som vanlig, ikke løper like raskt eller hvor en rett og slett føler at dette var en dårlig økt. Men i det du er ferdig med treningsøkten, har du noen gang tenkt ‘denne treningsøkten skulle jeg ønske jeg ikke gjorde? Jeg skulle ønske jeg bare hadde lagt meg på sofaen i stedet.’ Jeg tviler på det!

Uansett hvor dårlig økten har vært, angrer man svært svært sjeldent på at man har gjort treningsøkten. Ja, det var kanskje ikke den beste treningsøkten, men det er helt ok. Du er ikke på topp hver dag. Du må ha mindre gode treningsøkter for å kunne sette pris på de dagene du virkelig har gode treningsøkter.

Er det slik at du har gjennomført en treningsøkt som føles dårlig, klapp deg selv på skulderen for at du gjorde den! Det var kanskje ikke den beste økten, men du gjorde den og det er bra i seg selv!

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Marte:
      Ja, det er helt sant det du sier. En må ha gode og mindre dårlige dager. Så kan en tilpasse de dagene en ikke er på topp, som du sier 🙂

    2. Hadde det ikke v ært for noen småkjip økter her og der ville man nok ikke satt like stor pris på de øktene hvor alt klaffer og føles bra. Og det i seg selv, å kjenne den gode gleden såpass ofte, er så verdt en og annen mindre god økt. Selv merker jeg at jeg har færre dårlige økter nå som jeg tilpasse økta til dagsformen, har en plan A og en plan B, slik at jeg uansett får noe godt og nyttig ut av økta. Tror mange ødelegger litt for seg selv ved å forvente at hver eneste økt skal være knallhard. Tror mange overser verdien av lettere og kortere økter som er såpass gjennomførbare at de faktisk blir gjort regelmessig hele året heller enn lange og harde økter som gjør at en fort kan bli fristet til å droppa økta dersom en ikke er helt 100 prosent i slaget

    3. De gangene hvor jeg trener og kanskje ikke får det utbyttet jeg hadde ønsket på forhånd, så prøver jeg uansett å tenke på at kroppen har fått en liten daglig dose med aktivitet – og det gjør jo bare godt! Så veldig enig der altså.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg