TORSKETACO MED AVOKADOKREM

Jeg forsøker å spise fisk til middag to ganger i uken. Jeg skal innrømme at jeg er ikke alltid like flink til det, men jeg jobber med saken. I dag laget jeg torsketaco med avokadokrem. Det var godt det!

s

Torsk synes jeg ofte kan bli kjedelig i seg selv. Og ettersom taco alltid er en favoritt hos meg, bestemte jeg meg for å kombinerte jeg de to. Dermed ble det torsketaco! Dette er en sunn og enkel middag laget på 20 minutter som passer like godt som en god hverdagsmiddag eller til helgekosen.  

Torsketaco med avokadokrem
Til 2 personer

Torsketaco
1 pakke torsk, ca 400 g, jeg brukte fryst torsk som jeg hadde tint i kjøleskapet
1 pakke ferdigkjøpt tacokrydder eller 3 ss hjemmelaget tacokrydder
1 pakke cherrytomater
1 rødløk
1/2 lime

Ha godt med krydder på fisken og legg den utover en bakeplate med aluminiumsfolie. 
Del tomater i to og skjær løk i skiver. 
Legg løk og cherrytomater på bakeplaten med fisken. Press over saften fra 1/2 lime. 
Stek på 200 grader i ovnen i 12 -15 minutter. 
I mellomtiden lager du avokadokrem. 

Avokadokrem
1 avokado
100 g kesam
1/3 ts salt
1/3 ts pepepr
1 hvitløksfedd
1/2 lime

Del avokado i biter. Finhakk hvitløk.
Ha avokadobiter, kesam, finhakket hvitløk, salt og pepper i en bolle. Mos godt sammen med en gaffel. Eventuelt kan du bruke en stavmikser eller foodprosessor. 
Press over saften fra 1/2 lime og rør rundt. 

Til torsketaco med avokadokrem hadde jeg tortillalefser, salatblader, koriander, edamamebønner og limeskiver. Virkelig en smakfull måte å servere torsk på.
Om du ikke har prøvd torsketaco enda, håper jeg du gjør det nå :razz: Ha en god middag!

Kristine ♥ 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg