TRIPPEL SJOKOLADECOOKIES

                                                                                                                                                                                       Inneholder add-linker

I helgen befinner jeg meg hos lillebror. Rett og slett bare avslapping og familiehygge. Jeg ble spurt om jeg kunne bake sjokoladecookies tidligere i dag, og som den storesøsteren jeg er, måtte jeg jo selvfølgelig si ja til det! En her er har diabetes, dermed ble det en litt sunnere variant av sjokoladeookies.

Fordi sjokolade er godt, ble det trippel sjokoladecookies. I oppskriften brukte jeg både mørk sjokolade, melkesjokolade og hvit sjokolade. Jeg brukte sukkerfri varianter fra helsekosten, men du kan også bruke vanlig sjokolade fra matbutikken. 

Trippet sjokoladecookies
Ca 25 stykker

100 g smør
50 g agave sirup, eventuelt fibersirup eller lignende
1 egg
50 g sukrin gold
150 g speltmel
70 g havremel
1 ts bakepulver

1/3 ts vaniljepulver
1/4 ts salt
150 g sjokolade, gjerne mørk, melke- og hvitsjokolade

Miks sammen smør og sukrin gold. Tilsett egg og sirup. Pisk det luftig.
Ha så i tørrvarene. Bland godt.
Til slutt har du i hakket sjokolade.
La deigen stå i kjøleskapet i minimum 30 minutter.
Bruk en skje og hånden din til å lage små topper på en bakplate.
Stek på 175 grader i 8 -12 minutter.
Avkjøl på rist.

Oppbevar i en lufttett boks.

Det var ikke bare jeg som synes trippe sjokoladecookies falt i smak. Mesteparten er borte allerede! Seige, søte og gode som både liten og stor vil like. Håper du lar deg friste!

 

Kristine  ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg