EN KVELD PÅ TERRASSEN

Jeg vet ikke med dere, men jeg er alt annet enn klar for høst. Kjære sommer, kan du please vare litt lenger?

Jeg forsøker så godt jeg kan å tviholde på sommeren. Selv om gradestokken sakte men sikkert viser en kaldere temperatur, nekter jeg å la høsten komme helt enda! Ettersom solen tittet frem i kveld, tok jeg meg en kveld på terrassen med grillmiddag og noe godt i glasset. Jeg plukket meg en liten blomsterbukett, tente noen lys og bare nøt øyeblikket. 

Grillede marinerte svinefileter (olje, hvitløk, chili og litt soya) grillet mais, grillet tomat og løk, grillede poteter og jordbær. Nok så enkelt men veldig godt!

Det er terapi for sjelen å sitte her, titte utover fjorden, puste dypt ned i magen og bare være. Jeg her en veldig hektisk hverdag for tiden og da merker jeg virkelig hvor viktig det er for meg å ta slike pauser. Det å unne meg et par timer på terrassen som nå, eller en time -out midt på dagen hvor jeg for eksempel leser en bok, tar meg et bad eller en treningsøkt. Det er rett og slett helt nødvendig for at jeg skal hente inn energien og kunne holde tempoet oppe.
Hver eneste dag, burde du unne deg noe som gjør at du henter deg inn fysisk og psykisk. Om det er trening, gå en tur i skogen, ligge i sengen å se på Netflix eller noe helt annet. Husk å sette av tid til deg selv. Du er det viktigste i ditt liv!

Nå skal jeg gå tilbake til nyte modus og kose meg en liten stund til, før jeg tar fatt på kveldens kontorarbeid. Håper du har hatt en fin tirsdag. Nyt resten av tirsdagskvelden.

Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg