MARKLØF – KROPPSVEKT x 100

I dag gjorde jeg noe utrolig gøy på trening. Jeg trente markløft med egen kroppsvekt x 100 repetisjoner. Først tenkte jeg at det ville bli lett som en plett, men så feil kan man ta! Halvveis i økten begynte jeg virkelig å kjenne det i lår og rumpe. Nå føler jeg meg mørbanket i både underkroppen og overkroppen. Markløft er den perfekte øvelsen som trener omtrent hele kroppen. Her trener du de store muskelgruppene forside lår, bakside lår, rumpemuskulaturen, den brede ryggmuskulaturen og ryggstrekkeren. I tillegg aktiveres andre muskler i skuldrene og armene. Har du lyst til å teste en annerledes styrkeøkt, prøv denne!

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

Markløft med egen kroppsvekt x 100 vil si at du skal løfte din egen kroppsvekt 100 ganger. Veier du 70 kilo, skal du altså ha en markløftstang med 70 kg totalt og løfte denne 100 ganger. Jeg valgte å gjøre dette i 10 sett, slik at jeg totalt trente 10 repetisjoner x 10 sett med markløft på min egen kroppsvekt. Du kan naturligvis legge det opp annerledes. Synes du din egen kroppsvekt er tungt i markløft, kan du for eksempel trene 5 repetisjoner x 20 sett. Det er akkurat det samme hvordan du gjør det, så lenge du gjør 100 repetisjoner. 
Lykke til og god trening :grin:

Kristine ♥

12 kommentarer

Siste innlegg