SAFTIGE EPLEMUFFINS

De norske eplene er så gode! Nå som det er høysesong, knasker jeg flere epler om dagen. Eplene fortjener absolutt å bli hyllet i god bakst….eplekake, eplemuffins, eplepai, ja mulighetene er mange. Valget mitt falt på eplemuffins da det er enkelt og raskt.

SONY DSC

Som dere kanskje fikk med dere på Instagram, var jeg på epleslang på tirsdag. Lovlig epleslang vel og merke. Jeg spurte nemlig først. Takk kjære nabo for at jeg fikk så mange epler!

SONY DSC

Disse eplemuffinene er veldig enkle å lage. Vips har du saftige, proteinrike og gode muffins. Håper det smaker.

SONY DSC

Eplemuffins
8 muffins

2 egg
3 ss sukrin+
100 g kesam
1 ts bakepulver
50 g mel, jeg brukte 30 g havremel og 20 g speltmel 
20 g vaniljeprotein*
2 epler
1 ss kanel
1 ss sukringold

Bland sammen egg, sukrin+ og kesam. Tilsett så tørrvarene. Rør til en jevn røre.
Ha 1 ss av røren i hver muffinsform. Del eplene i biter og bland med kanel og surkingold. Ha 1 ss eplebiter over i muffinsformene og ha så over resten av muffinsrøren. Topp muffinsene med de resterende eplebitene. 
Stek på 175 grader i 20 minutter. 

*vaniljeprotein kan byttes ut med 20 gram mel + 1 ss ekstra sukringold

SONY DSC

Spis saftige og gode eplemuffins alene eller server de med vaniljekrem, vaniljepudding eller vaniljeis. Til dessert i dag har jeg planer om å servere lune eplemuffins, jeg putter muffinsene i ovnen på 125 grader i 4 minutter, med vaniljeis og ferske eplebiter. Det tror jeg blir fest i munnen!
Ha en nydelig søndag :razz: 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Takk for oppskrift, dette blir nok kveldes bakings!
      Håper du har en fin dag 😀

    2. Nam! Elsker bloggen din, men bare lurte på om du har mulighet til å få den litt mer mobilvennlig? Må zoome ut for å kunne se all teksten og den blir ganske liten.. husker den var bedre å åpne på mobil før☺️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg