PROTEINRIK SJOKOLADEKAKEDEIG

Jeg elsker sjokoladekakedeig! Som dere vet, er jeg veldig glad i å bake. Noe av det beste med baking, er å smake på røren og å slikke bakebollen når deigen har gått i kakeformen. Er det flere som gjør det? Jeg synes sjokoladekakedeig er så fantstisk godt!

SONY DSC

I går kveld fikk jeg akutt lyst på sjokoladekakedeig. Så da laget jeg nettopp det! Dette er en proteinrik versjon, uten sukker, som metter og fyller på med vitaminer og mineraler. Den er enkel å lage, i løpet av noen få minutter har du en skikkelig god sjokoladekakedeig klar til å nytes.

SONY DSC

Proteinrik sjokoladekakedeig

1 ss smeltet smør, kan sløyfes men jeg anbefaler deg å ha det i
2 ss kakao
20 g sjokoladeproteinpulver
1/4 ts salt
1 ss sukringold
100 g gresk yoghurt, eventuelt kesam
2 ss mel, jeg brukte 1 ss havremel og 1 ss speltmel
1/4 ts vaniljepulver, kan sløyfes
1 – 3 ss melk

Bland sammen alle ingrediensene utenom melken. 
Tilsett litt og litt melk til du får en kakedeig- konsistens.
Smak deg gjerne frem med kakaopulver og søtning, slik at du får riktig smak for dine smaksløker. 
Spis!

SONY DSC

SONY DSC

Jeg toppet sjokoladekakedeigen med litt smeltet sjokolade, kakaonibs og macadamia nøtter. Mmmm.. Jeg får allerede vann i munnen av å tenke på hvor godt dette var. Tror jammen jeg skal gå inn på kjøkkenet å lage meg en skål til nå!

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Hadde denne til frokost i dag. Sykt god, SYKT mektig! Måtte spare halve til senere 😄

    2. Åshild:
      Du kan bytte det ut med mer mel, søtning og kakaopulver. Proteinpulver med sjokoladesmak fås kjøpt mange steder, både på nett og på helsekosten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg