GRØT, KOSESOKKER OG NETFLIX

God fredags morgen dere ♥ Jeg startet dagen på en ordentlig rolig og avslappende måten, nemlig med med kosesokker, grøt og Netflix. 

Når vekkerklokken ringte hoppet jeg rett inn i kosesokkene og morgenkåpen, før jeg laget meg stor kopp kaffe som jeg koste meg med mens jeg leste mail. Når kaffekoppen var tom, trasket jeg ut på kjøkkenet og begynte frokosten. Jeg laget meg en god porsjon havregrøt som jeg tok med meg ut på stuen. Der plantet jeg meg godt til rette og nøt frokosten mens jeg så en episode av The Fall på Netflix.

Havregrøten laget jeg av å koke opp havregryn med like deler vann og melk. Når grøten nærmer seg ferdigkokt, hadde jeg i 1 egg, litt salt og kardemomme, og lot det koke ytterligere 2 minutter. Egg i havregrøten gjør både at konsistensen på grøten blir ekstra kremet, i tillegg til at grøten blir mer næringsrik og mettende. Jeg toppet grøten med kesam, blåbær, jordbær, mandler og kanel. Det ble også en runde sukringold på grøten etter at bildet ble tatt.

Nå skal jeg sitte her å kose meg en liten halvtime til. Jeg har jobbhelg og da er det ekstra deilig å unne seg en slik morgen med grøt, kosesokker og Netflix. Batteriene lades opp!  Håper du får en strålende fredag :grin: Riktig god helg!

Kristine ♥

10 kommentarer

Siste innlegg