HVERDAGSLYKKE

Hverdagslykke kan være så mangt. For meg handler det om de små, enkle tingene jeg kan gjøre i hverdagen for å oppleve litt mer glede og mestring.

Hverdagslykke for meg er små ting som å stå opp slik at jeg alltid har ti til femten minutter hver morgen til å bare sitte å nyte kaffekoppen min og la hodet våknet. Det er å av og til unne meg friske blomster til leiligheten. Å plukke norske epler fra trærne og lufte på den friske høstluften. Det er å lage noe godt til middag. Å gi en god klem til noen jeg er glad i. Det å ta en ekstra lang og varm dusj, hvor jeg smører inn hele kroppen med en deilig, duftende kroppskrem. Det er å trene og koble ut hodet.

Hva kan du gjøre for å oppleve hverdagslykke i dag? Ta to minutter og tenk på akkurat dette. Forskning viser at hverdagslykke ikke bare er oppskrytt, men at hverdagslykke og positive følelser har en rekke positive effekter på helsen vår. Det er med på å skape et lengre liv, bygge sosiale og fysiske ressurser, og redusere uro og bekymringer.  

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Fint skrevet. Hverdagslykke for meg er å kunne gå på jobb med friske og raske ben 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg