PANNEKAKER MED SJOKOLADEKREM

Riktig god mandagsmorgen dere ♥ I dag startet jeg dagen med med deilige pannekaker med sjokoladekrem. Jeg begynner nemlig ferie i dag og feiret med en ekstra god frokost. Joho for både ferie og en fantastisk god start på dagen!

Pannekaker med sjokoladekrem
Til 1 porsjon

Pannekaker
2 egg
3 ss mel, jeg brukte 2 ss havremel og 1 ss speltmel
2 ss kesam 1/2 ts bakepulver
1 ts sukringold
Litt salt, kanel og kardeomme

Bland sammen alle ingrediensene.
La røren svelle et par minutter før du steker små pannekaker i en panne på middels varme.
Mens pannekakene steker lager du sjokoladekrem.

Sjokoladekrem
100 g kesam
100 g philadelphia, eventuelt mer kesam
1 ts kaffe, kan sløyfes
1 ss fibersirup, eller annen søtning
2 ss kakaopulver
1/4 ts salt

Bland sammen alle ingrediensene og ha over pannekakene.
Spis!

Jeg hadde i tillegg over noen biter av en proteinbar, blåbær og druer. Det er frokosten sin det!

Saftige og gode pannekaker, med en fyldig og god sjokoladekrem. Mmmm… Sammen med en stor kopp kaffe kan jeg virkelig si at jeg storkoste meg!
Nå får jeg komme meg på jobb. Siste arbeidsdag før en uke ferie venter! Ha en fin fin mandag :grin:

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Lise:
      Ja, test sjokoladekremen. Den vil passe til mye annet også 🙂
      Jeg er relativt heldig og blir ganske lett brun. Jeg bruker ikke solbruning og tar minimalt med solarium. I løpet av vinteren blir det kanskje 2 -3 ganger i solarium. Så jeg er nok bare heldig der, dessverre.

    2. Håper du får en helt fantastisk tur. Frokosten Di. Så ihvertfall veldig fantastisk ut 🙂

    3. Naaammm… den sjokoladekremen så rå god ut! Dette må jeg teste…
      Er ofte innom bloggen din og du ser alltid så fresh og solbrun ut. Tar du solarium eller bruker du selvbruning/spraytan? Føler meg så grå og lite fresh for tiden. Har du noen tips?

    4. Du kan virkelig friste. De pannekakene blir nok kveldsmaten min. Takk for at du deler 🙂 Og god ferie når den tid kommer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg