STYRKETRENING FOR BEDRE HELSE

Hei og god ettermiddag ♥ Akkurat nå sitter jeg å lader opp til en styrkeøkt. Det blir den første treningsøkten her nede. Jeg har planer om å kjøre en klassisk fullkroppsøkt med knebøy, chins, utfall, dips, og et par sett rumpe og skuldre på slutten. Med andre ord ikke den lengste eller tyngste økten, men det er akkurat det jeg har lyst til! På ferie tar jeg en dag av gangen. Har jeg lyst til å trene, trener jeg. Har ikke lyst, dropper jeg det. 

For alle dere som trener styrketrening, har jeg en gladnyhet. Kondisjonstrening har lenge vært koblet til god helse og mindre sykdom. En nylig publisert studie med ti tusen mennesker viser at styrketrening er minst like bra for helsen vår som kondisjonstrening. Både dødeligheten og sjansen for kreft var betydelig redusert. Studien var gjort i Skottland og England mellom 1994 og 2008. Den viste at styrketrening minst to ganger i uken gav 23 % lavere risiko for død tidlig, samt 31 % redusert risiko for å dø av kreft. 

Så jenter og gutter. Styrketrening er former ikke bare kroppen din, styrketrening gir deg også bedre helse. Så sleng deg på og ta deg en styrkeøkt i dag :grin:

Kristine ♥
                                                                                                                                   Kilde: https://academic.oup.com/aje/article-abstract/187/5/1102/4582884

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg