DAGENS OVERKROPPSØKT

Torsdag og en overkroppsøkt stod for tur. Jeg har i lang tid nå, trent uten noe form for treningsprogram. Nå vurderer jeg å starte å trene etter et program igjen. Jeg savner struktur og mer fremgang i treningen. På den andre siden, stortrives jeg med trening for tiden. Det å ta en dag av gangen og gjøre akkurat hva jeg føler for, er også veldig deilig. Jeg får gå i grubleboksen og se hva jeg finner ut….

Uansett, dagens økt ble som nevnt en overkroppsøkt. En tung variant med få repetisjoner.
Dagens overkroppsøkt så slik ut

– Chins 
Kroppsvekt: 10 repetisjoner 
5 kilo i vektbeltet: 8 repetisjoner 
7,5 kilo: 6 repetisjoner 
10 kilo: 4 repetisjoner 
15 kilo: 2 repetisjoner 
20 kilo: 1 repetisjoner 
– Dips
Kroppsvekt: 10 repetisjoner 
5 kilo: 6 repetisjoner 
10 kilo: 4 repetisjoner  * 2 sett
– Nedtrekk
65 kilo: 6 -7 repetisjoner  * 4 sett
– Sittende skulderpress
10 kilo: 10 repetisjoner
12,5 kilo: 2 sett * 7 – 8 repetisjoner
– Face pulls
41 kilo: 2 sett * 12 repetisjoner ​

En veldig god overkroppsøkt. Jeg følte meg sterk og energisk. Elsker slike økter! Har du hatt en god treningsøkt i dag? Om ikke, gi deg selv et trøstende klapp på skulderen og minn del selv på at man ikke er på topp hver dag. Bedre lykke neste gang! Og har du hatt en god treningsøkt, gi deg selv en klapp på skulderen og skryt av deg selv. Egenpleie er så viktig! Ha en fortsatt fin kveld!

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Maria:
      Når jeg da trener chins og nedtrekk i samme økt, gjør jeg de med forskjellige grep. Chins er med bredt grep, mens nedtrekk tok jeg med smalt nøytralt grep. Det blir da en annen muskelaktivering.
      Facepulls og roing er to forskjellige øvelser. Face pulls trener hovedsakelig bakside skuldere og øvre del av rygg, altså, posterior delts og trapezius, mens roing vil trene mer midtre del av rygg, latissimus dorsi, rhomboids og nedre del av trapezius 🙂

    2. Hei!
      Har noen spørsmål om overkroppstrening du kanskje kan svare på:
      1. hvorfor kjøre både chins og nedtrekk… er ikke det omtrent det samme, bare kanskje litt mer støttemuskler aktivert ved chins?
      2. foretrekker du facepulls framfor roing? hvorfor isåfall?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg