KONDISJONSØKT – GÅ MED STIGNING

I dag tenkte jeg egentlig å ta meg en intervalløkt, men når jeg kom meg på trening fristet det absolutt ikke med intervaller likevel. Da bestemte jeg meg for å gjøre noe jeg aldri har gjort før, nemlig gå med stigning på tredemøllen og ta en kondisjonsøkt med rask gange.

Kondissjonsøkt – gå med stigning 

Start med 5 minutter oppvarming. Økt stigningen og hastigheten gradvis.

Hoveddelen
Start på 5 % stigning. 
Finn en hastighet hvor du går raskt, men hvor du likevel har kontroll. Jeg gikk på hastighet 6,5 km / t
Øk stigningen med 1 % for hvert minutt helt til du kommer til stigning 15 %.
Gå så 4 minutter på 15 % før du så reduserer stigningen med 1 % for hvert minutt helt til du er på 0 % stigning. 
Ferdig!

En annerledes kondisjonsøkt som jeg virkelig gjorde at jeg fikk opp pulsen, samtidig som jeg kjente det godt i rumpen. Jeg har aldri før tenkt over at det er så tungt å gå med stigning! Test kondisjonsøkten du også! Og ha en fortsatt fin fin lørdag.


Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Prøvde faktisk denne økta i går og likte den veldig godt. Jeg sliter ofte med å motivere meg til å løpe, spesielt intervaller. Gå, derimot, er jeg veldig glad i. Du gjorde virkelig økten igår til en god en 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg