ALT I ETT FORM – SUPER ENKEL, SUNN OG GOD MIDDAG

Middager som lager seg selv mens jeg kan gjøre noe helt annet, er en favoritt hos meg. Selv om jeg er en matglad person, foretrekker jeg å bruke minst mulig tid på matlaging i hverdagen.

I dag ble det denne super enkle alt i ett formen med karbonadedeig. En super enkel, sunn og god middag, som metter godt, inneholder masse vitaminer og mineraler, karbohydrater og proteiner, og som lager seg selv i ovnen, mens du kan bruke tiden din på det du ønsker. Genialt, eller hva?

Alt i ett form – super enkel, sunn og god middag
Til 1 person

Ca 300 g grønnsaker, jeg brukte frossen brokkoliblanding, 1 tomat og litt løk i skiver
2 poteter
150 -200 g karbonadedeig
1 håndfull erter, valgfritt
Salt og pepper
2 ss creme fraiche
1 håndfull revet ost

Legg grønnsakene utover en bakeplate.
Skjær poteten i skiver og legg sammen med grønnsakene.
Ha vann på fingrene dine og rull små kjøttboller av karbonadedeigen. Legg kjøttbollene over grønnsakene.
Dryss over salt og pepper.
Legg klatter av creme fraiche utover bakplaten.
Topp med revet ost.
Stek på 225 grader i 20 minutter.
Server.

Karbonadedeig kan for eksempel byttes ut med kylling i strimler, svineskiver eller fisk. Både laks og torsk vil passe utmerket til denne oppskriften. Av grønnsaker kan du bruke det du liker og har tilgjengelig.

Virkelig godt altså! Og du, lag dobbel porsjon når du først er i gang. Da har du en super god matpakke til dagen etter.


Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg