MINE BESTE TIPS FOR Å HOLDE NYTTÅRSFORSETTENE

Riktig godt nyttår dere ♥ Vi er  i gang med et nytt år. Imorgen starter en ny hverdag for mange. Tjue tjueen. Januar. En ny start. Svært mange har satt seg nyttårsforsetter. Kanskje vil du få bedre helse, mer energi eller gå ned i vekt? Kanskje du ønsker å bli en bedre kjæreste eller få mer gjort på jobben? Eller kanskje du ønsker å prioritere deg selv mer og få bedre selvfølelse? Nyttårsforsetter kan omhandle så mangt.

Jeg har alltid lurt på hva som er årsaken til at mange spretter opp første januar, er supermotiverte til å ta grep om livet sitt, mens de et par uker senere, har mistet lysten. Ikke la 2021 bli året hvor du legger nyttårsforsettet ditt på hyllen.  I år skal du lykkes! Her er mine beste tips for å holde nyttårsforsettene.

⋄ Mål fremgangen
Når du har sett deg et mål, må du måle fremgangen din. Er målet ditt å gå ned ti kilo, ja, da må du veie deg ukentlig å føre opp dette. Er målet ditt å øke ti kilo i knebøy, ja da må du ta skrive ned hva du trener med og sammenligne dette over tid. Uansett hva målet ditt er, må du kunne måle det på et vis. Ser en fremgang, har fremgang i seg selv lett for å virke motiverende. 

⋄ Skriv ned hvorfor
Hvorfor har du satt deg akkurat det nyttårsforsettet du har satt deg? Bruk noen minutter til å tanke på dette. Finn frem et ark og skriv ned hvorfor du ønsker å oppnå målet. Når motivasjonen daler kan du ta frem arket ditt og minne deg selv på dine hvorfor.

⋄ Finn balansen
Den største feilen mange gjør, er å gjøre for store endringer. Å gå fra å trene en gang i uken til seks, eller fra å spise godteri hver dag til å ikke spise sukker i det hele tatt, vil aldri fungere i lengden. Det er en klisje, men det er likevel en sann klisje; du må finne en balanse. Start med små steg slik at du finner din balanse og en livsstil du trives med og kan leve med. Da vil du ikke trenge motivasjon men klare å opprettholde de gode vanene dine som får deg til målet.

Det er mine beste tips for å nå nyttårsforsettene. Og du, fortell meg gjerne hva du ønsker å oppnå i tjue tjueen. Selv har jeg ingen forsett. I år vil jeg faktisk bare fortsette det gode sporet jeg allerede er i. Det skal jeg klare!

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg