TID FOR KAKAO OG RYKTET GÅR

Andre juledag og mine skuldre har sunket og hvilepulsen er kommet frem. I dag har jeg ikke gjort stort, og det har vært ganske deilig i grunn. Jeg er et menneske som fort kan bli rastløs om jeg føler at jeg ikke gjør noe nyttig i løpet av en dag. Men i dag har vært en slik dag. Jeg har tuslet rundt i joggebuksen hele dagen og ikke gjort stort annet enn å bake skillingsboller (jeg forsøker fortsatt å komme frem til en perfekt glutenfri bolleoppskrift – del gjerne om du har en), se på julefilm og svare noen online coaching mail. Nå har jeg akkurat hatt en kosestund med kakao og Ryktet går. Ryktet går er et veldig morsomt spill for voksene. Vi ender alltid opp med å le masse av tegningene og historiene som dukker opp underveis i spillet. Har du lyst til å gjøre noe annet enn å se film eller Netflix med venner, kan dette spillet virkelig anbefales. 


Ettersom kompisen min har melkallergi, laget jeg kakao på mandelmelk og haremelk. Jeg brukte Oatly sin iKaffe -melk og Alpro sin usøtet mandelmelk. Det ble utrolig bra. Til 4 store kopper kakao brukte jeg 1 liter Oatly ikaffe, 6 dl mandelmelk, 1/2 ts vaniljepulver og 2 plater med 70 prosent mørk kokesjokolade. Det ble en kremet, tykk og veldig god kakao. Gjengen var enige om at det var en av de beste kakaoene jeg hadde laget på lenge! 
På toppen av kakaoen har vi som vanlig pisket kremfløte, ettersom vi andre tåler melk. Og så dypper vi naturligvis pepperkakene i kakaoen. Jeg har sagt det før, og jeg kommer til å si det igjen; pepperkaker som dyppes i kakao med kremfløte, er virkelig noe av det beste som finnes. 
 

Nå skal jeg ut å gå en tur i skumringstimen. Se på de vakre fargene på himmelen og få litt frisk luft. Resten av kvelden skal brukes med de jeg er glad i, og til å lade opp til mandagen. I morgen er jeg sikker på at jeg får en veldig bra treningsøkt. Et par rolige dager gjør at det kribler i kroppen etter å løfte noen vekter og bli svett. Jeg savner endorfinene. Det er en god følelse!
Håper du nyter romjulen og har funnet roen. Fortsatt god jul.

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Ikaffen er så sjukt god. Lager kakao med kakaopulver og sukrin og ikaffe. Blir sikkert enda mer digg med sjokolade. Kos deg videre i jula 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg