DE GODE SIDENE VED

Er det flere enn meg som kjenner på at høsten påvirker kropp og sjel? Temperaturen synker stadig og mørket kommer. Jeg er ikke glad i kulde og heller ikke i mørket. Derfor prøver jeg å finne de gode sidene ved høsten og å virkelig sette pris på disse.

Jeg kom nemlig akkurat hjem fra fjellet. Vel hjemmet sjekket jeg værmeldingen og skulle til å planlegge uken min. Været her ser nok så grått og vått ut denne uke. Da kjente jeg med en gang at energien forsvant litt ut av meg. ‘Arg, høsten assa’, tenkte jeg bittert. Da måtte jeg ta meg selv i nakken og snu tankegangen min. Med en slik negativ tankegang, blir høsten i hvert fall ikke noe bedre. Jeg brukte noen minutter til å tenke over de gode sidene ved høsten. Hva jeg gjør daglig for å få frem smilet og kjenne litt ekstra glede innvendig.

Som å tenne et duftlys og drikke en rykende, deilig kopp kaffe mens jeg sjekker mailen klokken syv om morgenen.Det er mye lettere å stå opp når jeg ser frem til slike små gleder. Eller å titte på de vakre fargene i naturen når jeg er på vei til jobb. Sette på god musikk på vei hjem fra jobb og nynne med – ja, det hender at enkelte ser litt rart på meg når jeg nynner litt for høyt.

Er du som meg? Foretrekker sol, sommer og varme? Jeg er i hvert fall et skikkelig sommermenneske og merker at det blir tyngre og tyngre å stå opp om morgenen nå som det blir mørkere og kaldere. Men høsten er kommet, uavhengig om en ønsker det eller ikke. Da gjelder det å finne de gode sidene ved høsten. Det å finne de små tingene som gjør at du kan glede deg over denne tiden. For det er tross alt mye fint ved denne årstiden også.

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Aylar
      SÅ herlig at det er din favoritt. Halloween og innekos er fine ting med høsten. Kosårstid likte jeg. Det skal jeg brukte om høsten fremover 🙂

    2. Det er så sant. Forsøker å tenke mer sånn jeg også. Litt vanskelig kår det regner som i dag.

    3. Selv så har jeg nok høsten som favoritt-årstid – stort sett! – så vi er nok litt ulike her. MEN! Jeg skriver “stort sett”. For jeg kan være en ganske sensitiv fyr, og hvis jeg først er i en litt kjip periode så kan kanskje alt det mørke utenfor påvirke meg enda litt mer, enn om denne kjipe perioden/situasjonen heller hadde kommet på vårparten hvor det er lysere.

      Men sånn bortsett fra det så liker jeg høsten veldig godt. Alle de fine farvene på trærne.. Det faktum at det nærmer seg Halloween, OG at det er mer tillatt å sitte inne å kose seg med f.eks Disney Plus, eller noe annet innenfor “sofaunderholdning”. ^^

      Så, ja.. Litt splittet er jeg, men jeg holder nok mest ved at høsten er en koseårstid likevel. La faktisk ut et videodikt på min egen blogg i går som handler om nettopp det.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg