TACO MED SYLTET RØDLØK

At taco er og forblir en av mine store favoritter, trenger jeg ikke fortelle noen. Alle som følger meg på enten instagram, snap eller blogg, vet at jeg spiser taco omtrent hver eneste dag! I dag toppet jeg den klassiske tacoen med syltet rødløk. Det var utrolig godt. Friskheten fra rødløken gjorde virkelig tacoen enda bedre!

Mange forbinder det å sylte grønnsaker med noe som er tungvint, vanskelig og som tar lang tid. Men det trenger absolutt ikke være slik. Denne varianten kaller jeg hurtigsyltet rødløk, og tar bare 20 minutter. Det er virkelig verdt å prøve! Syltet rødløk passer til så og si alt, ikke bare til taco! Det tilfører en frisk, deilig syrlighet som virkelig setter prikken på en rekke retter. 

Taco med syltet rødløk

Syltet rødløk
1 rødløk
0,5 dl vann
1 dl eddik
1/2 ts salt
2 ss sukrin+

Kok opp eddik, vann, salt og sukrin+.
Skjær løken i tynne strimler. Ha løk i en boks, et syltetøyglass eller lignende, og hell over eddiklaken.
La stå i minimum 15 minutter. 

Taco
1 pakke karbonadedeig
1 pakke ferdigkjøpt tacokrydder eller 2 ss hjemmelaget tacokrydder
Lefser eller lomper
Grønnsaker – jeg har brukt salat cherrytomater og paprika
Ønsket tilbehør – jeg har brukt kesam, revet ost, svarte bønner, maiskorn, edamamebønner og røde jalapenos
Syltet rødløk, se oppskrift under neste bilde

Stek karbonadedeig med tacokrydder. 
Varm lomper / lefser. 
Ha grønnsaker i lefsene. Ha over karbonadedeig og annet ønsket tilbehør. Topp med syltet rødløk. 
Spis.

Syltet rødløk holder seg godt i kjøleskapet i flere uker og er super godt som tilbehør til andre ting som hamburger, pulled pork eller i salater.
Ta tacoen til nye høyder og test denne varianten med syltet rødløk. God fornøyelse!

Kristine ♥

12 kommentarer

Siste innlegg