EN INTERVALLØKT I UKEN RESTEN AV ÅRET

Nå har jeg bestemt meg dere, jeg må bare pushe meg selv til å innføre intervaller i treningen min igjen. I sommer løp jeg regelmessig. Jeg synes det er så deilig å løpe ute. Så kom august, temperaturen falt og etter det har jeg knapt gjort noen form for kondisjonstrening. Jeg tror jeg kan telle antall kondisjonsøkter som jeg har gjort etter sommeren, på en hånd. Med andre ord, det er ikke mange! Kondisjonen min har blitt dårligere og jeg kjenner meg mindre spretten i kroppen. Årets siste mål, er å gjennomføre en intervalløkt i uken. Det skal jeg få til!

SONY DSC

Dagens intervalløkt

Varm opp i 5 minutter
Start rolig og øk intensiteten gradvis

Intervaller
Løp raskt i 3 minutter – gå i 1 minutt
Løp raskt i 3 minutter – gå i 1 minutt
Løp raskt i 2 minutter – gå i 1 minutt
Løp raskt i 2 minutter – gå i 1 minutt
Spurt i 1 minutt – gå i 1 minutt ​
Spurt i 1 minutt – gå i 1 minutt

Nedtrapping i 5 minutter
Selv liker jeg også å bruke et par minutter på å tøye leggene

SONY DSC

Henger du deg på mitt mål, en intervalløkt i uken resten av året? Tagg meg gjerne på instagram, @kristine_aure, eller send meg en snap, kristineaure, om du tester en av mine intervalløkter. Da hjelper du å motivere meg også :grin:

Kristine ♥

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg