ALT FRA MIN HANDLETUR

Jeg tror ikke jeg har vist dere alt fra min handletur noen gang. I dag har jeg lyst til å gjøre akkurat dette, fordi jeg har lyst til å vise dere absolutt alt. Ikke bare det sunne og perfekte. 

Med jevne mellomrom får jeg spørsmål om hvordan jeg har tid til alt. Å lage sunne matretter som ser lekre ut, bake sunnere søtsaker og trene jevnlig. Saken er det at jeg gjør ikke alltid har eller gjør det. Hvert eneste måltid jeg spiser, ser ikke super lekkert ut. Jeg lager heller ikke alle søtsakene jeg spiser. Og jeg tenker at det er helt greit. All mat trenger ikke se fancy ut eller være hjemmelaget. Ei heller være supersunn. Det vil aldri fungere i lengden. Når alt kommer til alt, så må man finne et kosthold som fungerer i hverdagen. Husk også at det som fungerer for meg, ikke nødvendigvis fungerer for deg og vice versa. Jeg har funnet min vei og du må finne din vei. 

For min del vet jeg at hverdagen kan være hektisk og at jeg må ha noen enkle løsninger tilgjengelig. Jeg vet også at jeg tidvis har lyst på en bit melkesjokolade eller annet søtt som ikke er hjemmelaget. Da synes jeg det er viktig at jeg kan unne meg dette. I hverdagen legger jeg ikke listen så høyt og jeg har funnet sunne og gode løsninger som passer for meg, med et innslag av det mindre sunne. Selv om jeg elsker å lage mat, har jeg ikke tid, ei heller har jeg lyst, til å bruke masse tid på å lage mat hver eneste dag. Noen dager har jeg tid og lyst, og da gjør jeg det gjerne, men stort sett vil jeg ha det enkelt, sunt og godt. Det skal sies at jeg uansett liker å bruke et halvt minutt på å gjøre maten fin. Det kan være så lite som å legge på noen fargerike grønnsaker, ha over litt hakkede nøtter, dandere maten på en fin måte eller bruke friske urter. Vi spiser også med øynene. Ser maten god ut, koser jeg meg mer med den.

Alt fra min handletur i dag ser du her
Søtpotetfries, fries med mindre fett, skyr, frosne grønnsaker, porsjonspakker med smør, knekkebrød, skinke, fiskekaker, egg, kombuncha, sukkerfritt syltetøy, tacokrydder, tacosaus, red curry paste, cola zero, farris, melkesjokolade, parmesan, kyllingpølser med høyt kjøttinnhold, chorizo med høyt kjøttinnhold, skrei, klemmeost, maiskorn, upasteurisert yoghurt, passata, tortillalefser, ispinner uten sukker, riskaker, ris,  linser, frosne bær og frossen smoothiemiks, epler, diverse friske grønnsaker, ketchup uten sukker, grove hamburgerbrød og poteter.
Mitt tips til deg er derfor å ikke legge listen så høyt. Da er det lett og mislykkes og at du får en vond følelse. Sunn mat trenger absolutt ikke være vanskelig eller tidkrevende. Hjemmelaget fiskekaker er bedre og en smule sunnere enn ferdigkjøpte, men ferdigkjøpte er likevel et godt alternativ. Det samme med fries og frosne grønnsaker. Dette er supert på travle dager. Når jeg handler sørger jeg alltid for å ha noen enkle alternativer tilgjengelig, som skinke, knekkebrød, yoghurt, riskaker, egg og lignende, som gjør at jeg har lunsj eller frokost klar på en, to, tre. Samt noen enkle middagsalternativer, som ingredienser til taco, ingredienser til en sunnere hamburger, en rask curry med fisk eller pølser eller lignende, som gjør at jeg har en sunn, næringsrik og god middag klar på ti minutter.

Finn ut hva som fungerer for deg, noen favoritt matvarer og favoritt retter som gjør at du får i deg næringsrik mat på en enkel måte.

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Kult å se hele handlekurven og at du faktisk ikke bare spiser sånn perfekt mat.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg