ALT I ETT BAKT PASTAFORM

Dette innlegget må startes med litt selvskryt. Jeg hadde nemlig en helt fantastisk treningsøkt i dag. En slik økt hvor alt bare føltes lett, hvor energien og motivasjonen var på topp og jeg rett og slett storkoste meg. Jeg elsker slike økter! Det endte med en ny rekord i chins med nøytralt grep. Så moro og gøy. Klapp på skulderen til deg Kristine. Bra innstas og bra jobbet! Apropos slevskryt, hva har du gjort bra i dag? Ta et halvt minutt til å skryte litt av deg selv. Det kan være for de minste ting, som at du kom deg på jobb / skole, gikk ut med søppla eller tok deg en hviledag når du kjente at kroppen trengte det. Det er så viktig at vi anerkjenner oss selv for det vi gjør bra. Ofte har vi mer fokus på det motsatte. 

Over til overskriften og dagens middag, alt i ett bakt pastaform. Dette her var godt! Pasta, bolognesesaus og smeltet ost. Det sier seg jo selv at det ble godt. Dette tror jeg faktisk blir en ny faovrittmiddag for min del. Middagen er mye enklere enn hva man skulle tro. Dette er en alt i ett pastaform hvor du bruker den samme stekepannen hele tiden og slipper mye vask. 

Alt i ett bakt pastaform
Til 2 -3 personer

1 pakke karbonadedeig
1 rødløk
1 hvitsløkfedd
1/2 squash
5 ss tomatpure
1 boks hakkede tomater
1 ss balsamicoedikk, kan sløyfes
2 dl kraft eller 1 buljongterning og 2 dl vann
1 ss pizzakrydder (blanding av oregano, basilikum og hvitløk)
Ca 1/2 ts salt og 1/4 ts pepper
Ca 150 g tørr pasta, jeg brukte glutenfri pasta penne
Ønsket mengde revet ost, jeg brukte ca 100 g Jarsberg og parmesan

Del løk og squash i terninger. Hakk hvitløk grovt. 
Ha karbonadedeig i pannen. Ha i løk og hvitløk. Stek et par minutter til løken er blank. 
Ha i squash, tomatpure, hakkede tomater, balsamicoedikk, kraft, krydder og pasta. Kok opp og la det koke i 10 minutter. Rør om 2 -3 ganger underveis. 
Strø over revet ost og sett stekepannen i ovnen på 225 grader i 5 -6 minutter, til osten har smeltet. 
Server. 

Neste gang jeg lager denne pastaformen, skal jeg lage en større porsjon slik at jeg har til lunsj eller middag dagen etter, for dette var virkelig godt. I dag spiste jeg og kompisen opp hele formen! Vi serverte den med en enkel salat av ruccola, cherrytomater, reddik og fetaost. Alt i ett pastaform kan serveres slik den er eller spises sammen med noe slikt som salat eller hvitløksbrød. Håper det smaker.

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg