ALT I ETT FORM MED KJØTTBOLLER

På søndag la jeg ut en sunn ukemeny, meg jeg skal innrømme at jeg ikke følger denne selv. Jeg synes det er gøy å prøve nye oppskrifter. Derfor består min ukemeny av en del retter jeg ikke har prøvd tidligere. På menyen i går stod det alt i ett form med kjøttboller. Denne ble skikkelig god!

Alt i ett form med kjøttboller er en nok så enkel middagsform som både smaker veldig godt, som er sunn og som tilfører godt med næring. Jeg har laget en asiatisk vri. Det gir litt spicy kjøttboller og grønnsaker med masse deilig smak. Her setter du bare hele formen i ovnen og du kan gjøre noe annet mens middagen lager seg selv.

Alt i ett form med kjøttboller
Til 2 -3 personer

Kjøttboller
400 g karbonadedeig
1 ss red curry paste
Salt og pepper

Grønnsaker
Brokkoli
Paprika
Squash
Cherrytomater
Saus: 1 ss oyster saus, 1 ss soya saus, 1 hvitløksfedd, ca 1 cm ingefær, 1 ts fibersiup

Del grønnsakene i biter. Legg de utover en form. Bland sammen sausen og hell over grønnsakene. 
Bland sammen karbonadedeig og red curry paste. Lag kjøttboller. Her bruker jeg en skje og hendene mine. Legg kjøttbollene oppå grønnsakene. 
Sett formen inn i ovnen på 200 grader og la den stå i 20 -25 minutter. 
Server gjerne med poteter, ris eller pasta.

Jeg serverte en enkel dressing til. Dressing laget jeg av like deler kesam og creme fraiche, ca 100 g, som jeg blandet med litt soya saus og 1 ss red curry paste.
God middag!

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg