ALT I ETT GRYTE – KREMET CAJUN PASTA

Alt i ett-gryter har blitt utrolig populært. Og jeg skjønner hvorfor. Det er så enkelt og ikke minst veldig godt. Her har du bare alle ingrediensene i en gryte og så lager det seg selv. Genialt!

Til middag i dag laget jeg nettopp alt i ett gryte. Det ble en kremet cajun pasta variant. Det her er en fest av en hverdagsmiddag. Sunn, mettende, enkel og veldig, veldig god. Den er faktisk så god at den like så godt kan spises i helgen som midt i uken. 

Mat med smak av cajun kan minne litt om mat fra middelhavsområdene. Opprinnelig stammer det faktisk fra Sørstatene i Usa. Cajun er krydret og smaksrik mat. Skikkelig kosemat i mine øyne. Varmende og smaksrikt. Cajun krydderblanding kan du kjøpe ferdiglaget eller lage selv. Jeg synes den er best å lage selv, for da kan man mikse og trikse litt med smakene etter hvor sterke smaker en ønsker.

Alt i ett gryte – kremet cajun pasta
Til 2 -3 personer

1 løk
2 hvitløksfedd
400 g kyllingfilet
2 gulrøtter
1 boks hakkede tomater
3 ss tomatpuré
1 buljongterning
2 dl vann 
200 g pasta
Cajun krydder: 1/2 ts salt, 1/2 ts pepper, 1/2 ts løkpulver, 1 ts chilipulver, 1 ts oregano, 1 ts røkt paprika,
1 paprika
2 stenger stangselleri
200 g creme fraiche, eventuelt gresk yoghurt for en magrere variant

Del løk i terninger. Finhakk hvitløk. 
Del kyllingen i biter.
Stek kyllingen raskt i en kjele. Tilsett løk og hvitløk. Fres et minutt på høy varme til løken blir blank.
I mellomtiden deler du gulrot i terningen. 
Ha gulrot, hakkede tomater, tomatpuré, buljongterning, vann, krydder og pasta i kjelen. La det koke til pastaen er klar. 
Del paprika og stangselleri i biter. Ha det i kjelen sammen med creme fraiche.
Kok opp og server.

Jeg serverte med litt ruccola og revet parmesan. Jeg har dilla på parmesan for tiden og har det på alt! Om du har lyst til å sette prikken over i’en på denne retten – riv over litt parmesan. Nam!

Jeg fikk stor tommel opp fra Linda som var på middagsbesøk i dag. Hun digget retten minst like mye som meg. Alt i ett gryte med cajun pasta blir desidert en slager fremover. Så enkelt og så utrolig godt! Har du lyst på en ny favoritt- test denne. God middag!

 

Kristine ♥

5 kommentarer
    1. Jeg elsker alt i ett gryter og jeg elsker patsa. Denne oposkften skal jeg prøve med en gang!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg