ÅRETS FØRSTE GRILLMIDDAG

I går fikk jeg endelig opp grillen min med propan. Grillen har jeg hatt en ukes tid, men jeg har rett og slett ikke kjøpt propan før i dag. En av de tingene jeg har gledet meg mest til med å flytte, er det å ha en balkong, og kunne grille og spise ute. Det er jo så utrolig deilig på denne tiden av året! 

Kall meg bare grillmester Aure fra nå av!

Balkongen er ikke ferdigmøblert enda, så vi valgte å spise inne. Likevel var det utrolig stas med årets første grillmiddag og det å offisielt ha startet grillsesongen i leiligheten. Jeg hadde bestevennen over på besøk. Vi tok oss et glass vin mens vi stod på balkongen og grillet. Det gav virkelig mersmak. Jeg gleder meg så til flere slike kvelder, og spesielt til balkongen er sitteklar slik at jeg faktisk kan sitte på balkongen å spise middag!

Når det gjaldt valg av grillmat, viste jeg med en gang at jeg måtte ha maiskolber. Jeg elsker mais! Så lenge jeg kan huske har maiskolber vært noe av det beste jeg vet med grilling. I tillegg ble det marinerte poteter, marinert svinefilet og paprika, aubergine og løk i skiver. Vi serverte det hele med aioli. Kjempe godt!

Apropos grilling og terrase. Har noen av dere noen tips for planter som trives på en solrik og svært varm balkong? Når solen står på, koker det bokstavlig talt på balkongen min. Det er utrolig varmt. Jeg fikk beskjed av tidligere eier at hun ikke klarte å holde i liv noen blomster eller planter her, men jeg vil likevel prøve meg. Det er jo så koselig med noe levende. Hittil har jeg jordbærplater og tomater. De stortrives på balkongen, men jeg ønsker meg noen blomster også. Det gjør med en gang balkongen mer hjemmekoselig. Her trenger jeg virkelig tips.

Altså, jeg elsker grillet mais. Helst meg smørost og havsalt. Mmmm… Dilla på det for tiden! 
Nå skal jeg ut i solskinnet. Ha en nydelig torsdag!

 

(Grillmester) Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Så herlig. Angående planter har du prøvd grønne planter som eføy? Fe tåler alt. Selv jeg klarer å holde de i livet. Haha…

    2. Du må teste ananas på grillen. Det er helt MAGISK! Også grillet purre, blei overraska over hvor utrolig god den blei. Den skal grilled helt svart, så kommer sødmen frem. Grill er fantastisk! Vi griller nesten året rundt, gitt at det ikke snør eller pøsregner 🙂

    3. Det så skikkelig deilig ut 🙂 Koselig å grille også. Blir ikke mye av det her.Ikke SÅ koselig i byen synes jeg. Men stranden osv .-)

    4. Åh, nyyydeilg måltid! Grillmat og sommer er det beste! Mais er.så.godt! Elsker også det! 😀 Så hærlig med solfylte dager nå! Jeg blir så glaaad! 😀 Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg