ASIATISK COLESLAW – ENKEL, SUNN OG RASK MIDDAG ELLER LUNSJ

Ettersom jeg jobber kveld i dag, ville jeg lage noe frisk og ekstra godt til lunsj. Men det skulle likevel være raskt, sunt og enkelt. Etter en titt i kjøleskapet, jeg forsøker alltid å bruke opp diverse rester, bestemte jeg meg for å lage en asiatisk coleslaw.

Jeg hadde colwslawen i lomper sammen med skiver av ferdigstekt kylling. Lomper kan byttes ut med pitabrød, tortillas, baguetter eller lignende. Kylling kan byttes ut med andre ting som skinke, karbonadedeig, kikerter eller andre rester man måtte ha.

Asiatisk coleslaw i lomper – enkel, rask og sunn middag eller lunsj
Til 4 lomper

1 gulrot
Ca 100 g kål
3 -4 redikk
1/3 ts salt
1 ss siracha eller annen chilisaus
1/2 lime
1 ts fibersiurp eller annen søtning
1 -2 kyllingfileter
Fetaost, valgfritt

Rik gulrot, kål og hvitløk på et rivjern. Eventuelt kan du kutte det i tynne stimler.
Kutt redikk i tynne skiver.
Bland grønnsakene sammen i en skål. Ha i chilisaus, fibersirup og saften fra limen. Bland godt.
Legg coleslaw på hver lompe, topp med skiver av kyllingfilet og fetaost.
Server.

Dette blir en skikkelig, frisk, sunn og enkel middag eller kvelds. Coleslaw tar knappe 10 minutter å lage, og det har masse frisk og god smak. Asiatisk coleslaw kan dessuten brukes som tilbehør til mye annen mat om du vil lage noe ekstra god som tilbehør til middagsretten, enten det er grillmaten, biffen eller falafler.
Nå skal jeg komme meg avgårde på jobb. Ha en fin kveld!


Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg