ÅTTE HYGGELIGE TING Å GJØRE I AUGUST

Siste dag i juli! Det nærmer seg slutten av sommeren, men tvil ikke. August er jo en sommermåned. Jeg har i hvert fall store planer om å tviholde på sommeren. For å gjøre måneden ekstra fin, har jeg her åtte hyggelige ting å gjøre i august. Håper du lar deg inspirere.

⋄ Kom deg ut i naturen. Benytt anledningen mens det enda er varm og lyst. Så fort mørket og kulden sniker innpå, vil det ikke friste like mye å komme deg ut. Benytt muligheten nå. Norge har mange flotte skoger og åser som må utforskes.

⋄ Bad! Nå har vanntemperaturen varmet seg opp hele sommeren. Bad så ofte som mulig! Ja, hvorfor ikke starte dagen med et morgenbad eller avslutte med et deilig kveldsbad?
⋄ Se solnedgangen. Gå deg en kveldstur, sett deg på et rolig sted og se på solnedgangen. Det er terapi for en stresset sjel. 

⋄  Sov i hengekøye. Jeg har gjort det flere ganger nå. Det anbefales på det sterkeste. Jeg har ingen ord for å forklare det, det må bare oppleves. 

⋄ Ta morgenkaffen ute. Det er ren magi, i hvert fall i mine øyne, å ta seg fem minutter ekstra på morgenkvisten med kaffen ute. Det gir en skikkelig god start på dagen. 

⋄ Fråts i deilige bær. Det er høysesong for nydelige norske bær. jordbær, bringebær, blåbær, kirsebær og annet godt. Ikke bare smaker disse super godt, de er også super sunne. 

⋄ Ta en piknik. Inviter noen venner til en piknik ute. Ta med et teppe, reker, loff, sitron, majones og gjerne en flaske vin. Nyt. 

⋄  Mediter. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, meditasjon er magisk. Bruk for eksempel appen headspace. Fem minutter daglig vil gjøre underverk.

Med det håper jeg du får en riktig så fin august måned. Fyll dagene med det og dem som gir deg glede og energi.

 

Kristine ♥
10 kommentarer

Siste innlegg