ÅTTE RASKE MATLØSNINGER

Hverdagen er tilbake for fult for veldig mange og de fleste ønsker å komme inn i sunne rutiner igjen. Da er det greit med noen raske løsninger i matveien. Jeg personlig, liker i hvert fall at det går raskt når jeg skal lage mat i hverdagen. Her er åtte raske matløsninger jeg tyr til. 

⋄ Lompepizza
Kanskje min mest brukte raske løsning. Jeg slenger på ketchup, tomatpure, noen løkskiver, skinkerester og ost, og har de i ovnen på 225 grader i 5 -7 minutter.

⋄ Omelett
Omelett er raskt og godt. Selv liker jeg å blande sammen et par egg, noen spiseskjeer rømme eller cottge cheese og gjerne noen grønnsaker.

⋄ Rester 
Dette er noe jeg ofte gjør, rett og slett å lage en stor porsjon når du først lager mat, slik at jeg har rester og mat til flere dager.

⋄ Toast
Toast kan laget med grovt brød eller med lomper. Legg på mye skinke og ost, slik at du får en god dose proteiner i måltidet.

⋄ Grillet kylling
Enkelt og veldig godt. Server med en enkel salat eller oppkuttede grønnsaker.

⋄ Omelettwrap
Omelettwrap kan brukes både til salt og søtt pålegg. Enkelt å lage og veldig godt. 

⋄ Grøt
Fjordland byggrynsgrøt er en favoritt når jeg ikke gidder å lage mat. Jeg topper den gjerne med noe proteinrikt som cottage cheese eller kesam, og serverer med nøtter, tørket frukt, bær eller syltetøy. 

⋄ Tacosalat
Stek karbonadedeig raskt i en panne med tacokrydder. Ha i en bolle sammen med oppkuttede grønnsaker, en god klatt rømme eller kesam, tacosaus og gjerne litt avokado. Server lomper ved siden av.

Har noen raske matløsninger å tipse om?

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg