ÅTTE TIPS FOR EN GOD MORGEN OG EN FIN DAG

                                                                                                                                                                                                         Inneholder add-linker
 Hei og god mandag dere. Håper ukestarten har behandlet deg pent. Jeg har hatt fri i dag og startet mandagen tente lys, kaffe og rolig musikk. Det var utrolig deilig! Resten av dagen har bestått av kontorjobb, en treningsøkt og middag med en venninne. En fin start på uken for min del. 

Jeg er generelt glad i morgener. Enten det er mandag morgen eller lørdag morgen. Det er noe friskt og magisk ved å våkne opp. Selv om de fleste av oss tar livet for gitt, er det faktisk en gave å få våkne opp til nok en ny dag! For å få deg til å bli litt mer glad i morgenkvisten har jeg samlet åtte tips for en god morgen og en fin dag. Kanskje du kan bruke noen av disse og begynne å like starten på dagen litt mer?

⋄ Stå opp Tidlig. Ikke nødvendigvis grytidlig, men slik at du startet dager uten at du har en følelse av å ha sovet bort halve dagen.

⋄ La telefonen ligge den første halve timen. Du må ikke sjekke instagram og facebook med en gang du våkner.

⋄ Ta fem lange og dype åndedrag før du får ut av sengen. Pust fire sekunder inn, helt ned i magen, hold pusten et par sekunder, og pust rolig ut igjen. Gjenta.

⋄ Drikk et stort glass med vann for å fylle på med væske etter en lang natt.

⋄ Smil et stort smil til deg selv når du går inn på badet. Uansett om smilet er ekte eller ikke, har det faktisk en positiv effekt på hjernen din.

⋄ Sett deg noen små mål. Og da mener jeg små, slik som ‘i dag skal jeg få en fremmed til å smile’ eller ‘i dag skal jeg spise grønnsaker til alle måltidene mine’.

⋄ Tilgi deg selv for det som ikke gikk så bra i går. Du får ikke gjort noe med fortiden. Gjort er gjort!

⋄ Si høyt til deg selv ‘I dag blir en god dag. Det er jeg som er sjefen i mitt eget liv og jeg går inn i dagen med en positiv holdning. Utfordringer vil komme og jeg vil trå feil, men det er greit, for det er en del av å være menneske og jeg lærer hver dag. Eventuelt kan du lage deg en annen positiv affirmasjon for dagen i dag.


Og dere, hvor fin er ikke denne genseren fra BetterBodies. Bronx topp, heter den. Jeg elsker hulldetaljene! Ellers har jeg på meg Sugar Hill topp og Chrystie tights

Håper du får en riktig så god morgener fremover!

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg