BAKKEINTERVALLER

Hei og hopp! God mandag dere ♥ Håper helgen har vært bra og at du er klar for en ny uke. Jeg startet uken med bakkeintervaller. Det kaller jeg en bra start på uken!

Forrige uke ble det kun to treningsøkter på meg. Pollen slo meg rett og slett helt ut! Etter å ha fått en sprøyte i skinken på fredag, føler jeg meg nå som et menneske igjen. Det skal jeg love deg er deilig! Da føltes det også ekstra godt med trening og bakkeintervaller i dag. Etter noen dager borte, setter jeg alltid ekstra pris på treningsøkter igjen! 

Bakkeintervaller er effektiv trening på sitt beste. En treningsøkt med bakkeintervaller tar knappe 30 minutter, du kan gjøre det hvor som helst så lenge du har en bakke i nærheten, du trenger ikke utstyr annet enn gode sko og absolutt alle kan gjøre intervallene uansett utgangspunkt og kondisjon. I tillegg til at du får trent kondisjon, får du også trent lår, legger og rumpe. Her slår du altså flere fluer i en smekk. Både kondisjonstrening og sprettrumpe!



Dagens bakkeintervaller

Jeg varmet opp i ca 10 minutter. Først jogget jeg noen minutter, før jeg avsluttet oppvarmingen med noen rolige løp opp bakken. Det er viktig å få i gang kroppen før bakkeintervaller.

Når jeg var klar for intervallene, løp jeg raskt opp bakken, jeg valgte en bakke på ca 40 meter, og gikk så rolig ned igjen. Deretter gjentok jeg sekvensen 7 ganger, slik at jeg løp opp bakken totalt 8 ganger.
Hvor bratt og lang bakken er kan du velge utifra utgangspunktet ditt. Jo brattere og lenger bakken er, jo tyngre vil intervallene bli.

Til slutt trappet jeg ned i 5 minutter med rolig jogging.

Bakkeintervaller er tungt når det står på, men det føles så fantastisk deilig når du er ferdig!
Nå skal jeg sette i gang med middagen. I dag tror jeg det blir taco. Rett og slett fordi jeg elsker taco!
Ha en fin mandagskveld videre. 

 

Kristine ♥

6 kommentarer

Siste innlegg