BAREBELLS IS – EN SUNNERE ISKREM

Etter at jeg la ut bilde av den nye Barbells isen på instastory på tirsdag, har jeg fått så mange spørsmål om hvordan den smaker og hvor den er kjøpt. I dag kjøpte jeg derfor alle tre smakene og tenkte å gi en liten anmeldelse av isene. Dette er altså ikke et sponset innlegg og isene er kjøpt av egne penger!

Barebells isen kommer i smakene salted caramel, strawberry white chocolate og cookie dough. Jeg kjøpte de på Deli Deluca. Prisen for en iskrem er 79,- kroner. Personlig synes jeg prisen ikke er så halvgal, da prisen for en boks med Ben & Jerry’s er på 89,-.

Nå har jeg akkurat sittet å kost meg med iskrem og smakt meg igjennom alle smakene.

Jeg var skeptisk til smaken strawberry white chocolate da jeg ikke er så fan av jordbæriskrem. Jeg er og forblir en sjokolade- og karamellperson! Derimot synes jeg denne var ganske god. Smaken er frisk og ikke for søt, men en god dose jordbærbiter og biter av hvit sjokolade.

Når det gjelder smaken salted caramel, er jeg litt skuffet. Jeg synes rett og slett at den minnet litt mer om vaniljeis enn karamellis. Smaken var fortsatt god, men her skulle jeg ønske det var mer smak av salt karamell.

Cookie dough smaken var helt klart min favoritt. En god vaniljeis, med mye biter av sjokolade, karamell og cookie dough. Dette er min favoritt og hele boksen forsvant!

Alt i alt er jeg positivt overrasket over Barbells isene. Konsistensen er mer kremet og minner mer om vanlig is enn andre proteinrike iskremer som for eksempel Skyris og Propud isen. Smakene var også gode og næringsinnholdet ganske så greit. En boks inneholder ca 33 gram protein og mellom 370 og 510 kalorier avhengig av smak. 

Jeg kommer helt klart til å kjøpe de igjen, men, ja, jeg synes fortsatt Ben & Jerry’s både smaker bedre og har en mer kremet og fet konsistens, og kommer fortsatt til å velge “vanlig” is når jeg virkelig har lyst på iskrem.
Har du smakt Barbells isene? Og hva synes du?

 

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Jeg synes konsistensen på skyr er så hard og at den ikke er så iskrem-aktig i konsistensen, om du forstår hva jeg mener. Lettisen til Diplom er jeg enig at der god 🙂

    2. Favoritten min er den sukkerfrie til diplom-is (LETT) med karamell, men skyr sin karamell er også god 🙂 Propud skuffet meg.

      Spiset sjelden is, da det er for søtt. Disse over derimot, er fine å spise for meg 🙂

    3. Nei. Har spist veldig lite av Ben and Jerrys.de.få gangene jeg hsr smakt synes jeg det blir litt for søtt.. Men skal prøvd den du nevnte! 🙂

    4. Har ikke testet noen av de nyere og Sunnere isene enda. Rett og slett fordi det er så sjelden jeg spiser is at når jeg først skal ha så velger jeg den beste! :-), men… Jeg er eg periodemenneske som kan få dilla på ting og spise mye av d samme lenge.. Så om jeg skulle få is-dilla vil jeg definitivt teste ut disse. Er ikke så opptatt av kaloriene, men om man spiser det ofte er det Uansett greit å redusere innholdet av hvitt sukker 🙂

      Favorittisen tror jeg forresten må være pistasjis. Eller en skikkelig god Vaniljeis MED sjokostrøssel…!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg