BLÅBÆRMUFFINS MED VANILJEKREM

                                                                                                                                                                                                        Inneholder add-linker

Det kryr av norske bær nå. Både jordbær, bringebær, blåbær og rips. Jeg elsker norske bær! De er så smakfulle, søte og gode. For tiden spiser jeg mye proteinpudding med bær, vaniljepuddingen er så god. Den sammen med bær er som å spise vaniljekrem med bær. Jeg har dilla for tiden. Det har dere kanskje sett på snap-story på instagram. Jeg har jo lagt ut det flere ganger nå!

Jeg plukket en del blåbær da jeg var ute å gikk en tur i skogen tidligere i uken. I dag bestemte jeg meg for å bake noe godt med dem. Da ble det blåbærmuffins med vaniljekrem. Deilige saftige muffins, med innbakt fyldig vaniljekrem ala vaniljeproteinpudding og deilige, syrlige blåbær. Skikkelig godt! 

Har du ikke vaniljeproteinpudding kan du bytte det ut med vaniljekrem. Her har du en oppskrift på en sukkerfri versjon. Du kan også forsøke med vaniljekesam. Blåbær kan byttes ut med andre type bær, eller med oppkuttet frukt.

Blåbærmuffins med vaniljekrem
8 -10 stk

2 egg
150 g gresk yoghurt eller kesam
Ca 0,5 dl melk eller vann
80 g mel, jeg har brukt 40 g bokhvete og 40 g havremel
20 g vaniljeprotein, jeg har brukt french vanilla, eventuelt mer mel og litt ekstra søtning
1 ts bakepulver
1/2 ts vaniljepulver
2 ss sukringold
1 boks vaniljeproteinpudding, eventuelt ca 200 g vaniljekrem
Ca 150 g blåbær

Bland sammen egg, melk og gresk yoghurt. 
Rør inn tørrvarene.
Fordel i 8 -10 muffins. Legg 1 ss vaniljeproteinpudding i hver muffins. Strø over blåbær. Bruk en skje til å dytte puddingen og bærene litt ned i muffinsrøren.

Stek på 175 grader i 16 -20 minutter.
Avkjøl noe før du spiser.

Denne kombinasjonen er bare så god!
Oppbevar muffinsene i kjøleskapet om du ikke spiser alle på en gang. De er skikkelig gode, så her har nesten alle forsvunnet allerede. Ta det med ro, jeg har ikke spist alle selv altså. Jeg hadde besøk av bestissen som hjalp meg. Vi koste oss med kaffe og muffins.

Håper du lar deg friste, enten du har blåbær eller noe annet godt i muffinsene. Kos deg.


Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Jeg har veldig lyst til å lage denne men jeg har ikke proteinpulver så skal bare bruke mel. De står i ovnen. Håper det blir bra.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg