BOLLER MED SMAK AV JUL

                                                                                                                                                                                            Inneholder add-linker

Denne uken her har jeg så smått begynt å pynte til jul. Ja, jeg vet det er fryktelig tidlig. Egentlig alt for tidlig, ville jeg sagt om du spurte meg i fjor. I år føler jeg derimot at vi er i en spesiell situasjon. Covid gjør at dagene føles vanskeligere og tyngre enn normalt, og vi er mer hjemme. Da er det viktig å gjøre det så koselig som overhodet mulig. Derfor har jeg hengt opp noen fine adventsstjerner i vinduet og funnet frem noen julelys. Det har gjort at det blir skikkelig god stemning i leiligheten. Selve julepynten og juletreet venter jeg med til forsøte advent. 

Julestjerne gjorde at jeg ble inspirert til å lage noe med smak av jul. Da ble det boller med smak av jul. Disse smaker en som en blanding av pepperkaker og julekake. Ordentlig saftige og gode!

Boller med smak av jul
4 stykker

1 egg
100 g kesam
60 g havremel
20 g vaniljeprotein, jeg har brukt french vanilla, eventuelt mer mel
1/2 ts bakepulver
1 ss sukringold
1/2 ts kardemomme
1/2 ts kanel
1/3 ts nellik
1/4 ts ingefær
Rosiner, valgfritt

Bland sammen alle ingrediensene utenom rosiner i en bolle. Her trenger du bare å blande sammen med en skje.
Tilsett eventuelt mer væske om deigen blir tørr eller mer mel om deigen blir våt. Deigen skal ha konsistens som en løs bolledeig. 
Del dadler i biter og vend inn. La svelle i 5 minutter. 
Bruk to spiseskjeer til å forme 4 klatter på en bakeplate. 
Stek på 175 grader i 15 -20 minutter.
Avkjøl.

Jeg serverte bollene med brunost og syltetøy. Mmmm… Jeg elsker kombinasjonen når brunosten smelter på bollene. Du kan også spise bollene i seg selv uten pålegg. Håper du lar deg friste!

Jeg vil også tipse dere om at det i dag er 50 % rabatt på favoritt proteinbaren min HER. Dere har sett fudge sea salt en trillion ganger her på bloggen. Det er rett og slett fordi det er verdens beste proteinbar! Alle som har testet denne etter at jeg har anbefalt den, har falt pladask. Er du er glad i karamell, salt og sjokolade, vil du elske denne  Du kan kjøpe en pakke med 12 barer her og en trippel pakke med 36 barer her. Jeg har bestilt meg en trippel pakke. Gleder meg!


Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg