CHOCOLATE CHIP KAKE

                                                                                                                                                                                                   Inneholder add-linker

Hva får du når du blander en myk og deilig vaniljekake med hakket sjokolade og proteinbarbiter? Jo, en skikkelig god chocolate chip kake!

Denne helgen har jeg jobbhelg. Selv om jeg jobber helg, forsøker jeg alltid å gjøre litt ekstra stas ut av helgen og å holde på min faste rutine med en bakerunde. Ettersom jeg jobber sent i dag, startet jeg dagen med å bake. Jeg hadde lyst på noe med sjokoladebiter. Da ble det denne chocolate chip kaken.

En saftig og god vaniljekake fylt med crunchy proteinbarbiter og sjokolade. Jeg har brukt både trippel chocolate proteinbar og hakket sukkerfri sjokolade. Her kan du velge å bare bruke hakket proteinbarbiter eller bare bruke hakket sjokolade. Du kan også bruke andre ting som hakkede nøtter eller tørket frukt.

Chocolate chip kake

300 g gresk yoghurt
2 egg
4 ss sukringold
1 ss fibersirup, kan sløyfes
100 g mel, jeg har brukt 60 g hvetemel og 40 g havremel
30 g vaniljeprotein, jeg har brukt french vanilla, eventuelt mer mel
1/2 ts vaniljepulver
1/4 ts salt
1 ts bakepulver
1/2 ts kanel
Ca 40 g hakket sjokolade, jeg brukte Pandy karamell sjokolade
1 proteinbar, jeg brukte Trippel chocolate, eventuelt mer hakket sjokolade, 

Bland sammen egg, gresk yoghurt, sukringold og fibersirup. Ha så i resten av ingrediensene.
Smak deg gjerne til med litt ekstra søtning.
La røren svelle i 5 minutter.
Hall sjokoladen og proteinbaren. Rør inn i deigen.
Hell i en form.
Stek på 175 grader i 30 minutter.
Avkjøl i formen.

Det er viktig at kaken avkjøles i formen før den spises. Den skal være litt klissete og myk. Da blir den best.
Server med en kopp kaffe eller et glass melk. Nyt!


Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg