COACHING SAMTALE UTE I PARKEN

                                                                                                                                                                                      Reklame // GoMentor

Nå har jeg brukt GoMentor i godt over en måned. GoMentor er en stor nettportal for alt fra samtaleterapi, coaching og personlig utvikling. De har psykologer, terapeuter og coacher. GoMenter ønsker å hjelpe alle med å realisere sitt fulle potensial, og kan hjelpe til med problemer som stressmestring, angst, jobb, depresjon, par -eller familieterapi, sorg og tap, eller personlig utvikling. Du kan få hjelp via personlig fremmøte, online videosamtale eller skriftlig via en chattfunksjonen.

GoMentor har forskjellige abonnementmuligheter. Jeg har valgt å bruke GoMentor 24 / 7 hvor jeg kan skrive til min coach akkurat når jeg ønsker og få svar alle hverdager, i tillegg til at jeg får 2 x 30 minutters videosamtale hver måned. Jeg synes det er helt genialt at det foregår på nettet, da kan jeg bruke tjenesten uansett hvor jeg er. I dag hadde jeg for eksempel en nettsamtale med min coach mens jeg var ute i parken. Det ble nesten som en hyggelig liten piknik, bare at personen jeg snakket med var på en pc-skjerm.

Helt konkret har jeg blitt flinkere til å sette pris på de små tingene i hverdagen i løpet av denne måneden. En av de første tingene min coach fikk meg til å gjøre, var å sette en lapp på baderomsspeilet hvor det står ‘Hva gjør hjertet ditt glad i dag, Kristine? Hilsen mamma’. Da mamma var i livet, mente hun at jeg var alt for opptatt av å glede alle andre, mens jeg ikke prioriterte å gjøre mitt eget hjerte glad. Det å bruke mamma for å hjelpe meg med min positive tankegang, var rett og slett utrolig bra tenkt av min GoMentor coach. Her har hun virkelig truffet meg! Hver morgen ser jeg på lappen og tenker ut noen ting jeg skal gjøre i dag som gjør hjerte mitt glad. I tillegg føler jeg meg litt nærmere min kjære mamma samtidig som jeg gjør det.

Ønsker du å teste GoMentor, får du 10 % rabatt på GoMentor 24 / 7 ved bruk av koden ‘Kristine10’

Jeg har alltid synes det er fascinerende at det er helt akseptabelt og helt normalt å gå til legen når man er syk eller det er noe fysisk med kroppen som ikke fungerer, men så fort det er noe i hodet, noe psykisk, da hysjes det ned og mange ser på det som skamfullt eller pinlig. Nettopp derfor synes jeg også GoMentor er et så fint tiltak. GoMentor gjør rett og slett terskelen for å oppsøke hjelp litt mindre. Det er virkelig ikke slik at vi skal klare alt på egen hånd, koste hva det koste vil. Noen ganger kan det rett og slett være fint å ha noen å prate med, uavhengig om det er fordi du vil bli flinkere til å finne små gleder i hverdagen, at du trenger hjelp til å sette mer pris på kroppen din, at du ønsker noen som kan motivere deg for å nå et spesifikt mål eller noe helt annet. Vi lever tross alt bare en gang, og det er så viktig å forsøke å leve livet best mulig.

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Signe A.
      Å, for en helt fantastisk kommentar Signe. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Begynner nesten å gråte her jeg sitter. Alle gode tanker og mange gode klemmer til deg. Jeg sender deg styrke <3 Ta vare på deg selv.

    2. Misunner styrken din Kristine. Har fulgt deg lenge og alt du har vært igjennom i en så ung alder er forbløffende. Enda mer imponerende er drt at du da er så positiv og glad. Du er en sånn inspirasjon og et forbilde <3 Tusen takk for at du er du og at du lar oss være med på veien din. Du skal vite at du har styrket meg og hjulpet meg masse i vanskelige tider. Pappaen min døde også av kreft. Du er god. Igjen takk <3

    3. Er så glad for at det snakkes mer og mer om psykisk helse. Det må bli mindre tabubelagt. Hilsen deprimert jente

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg