DAGENS BEN- OG RUMPEØKT

Onsdag og det stod en ben- og rumpeøkt på treningsplanen. På mandag trente jeg overkropp, dermed ble det underkropp i dag. Jeg trener ikke etter en spesifikk treningsplan for øyeblikket. Derimot forsøker jeg å ha to overkroppsøkter og to underkroppsøkter i uken. På alle øktene har jeg fokus på baseøvelser. Repetisjoner, sett og antall øvelser og isolasjonsøvelser, tilpasser jeg etter dagsform og lyst. Det viktigste for meg er at trening skal gi glede og energi. 

Dagens ben- og rumpeøkt så slik ut

– Knebøy
4 sett x 6 -8 repetisjoner
Her gjorde jeg 1 sett med 8 rep, la så til flere kilo og gjøre deretter 2 sett med 6 -7 rep, før jeg tok av noen kilo på knebøystangen og gjorde 1 sett med 8 rep. 
– Hip trhust
4 sett x 8 – 12 repetisjoner
Siste sett var et droppsett hvor jeg tok av 10 kilo på hver side av stangen og gjorde så mange repetisjoner jeg klarte. 
– Gående utfall
3 sett x 8 repetisjoner
– Utfall bakover på steppkasse
3 sett x 20 repetisjoner
supersett med
-Wall sitt
3 x 1 minutt

Det siste supersettet der, var skikkelig tøft. 20 repetisjoner med utfall bakover fra steppkasse, altså 20 repetisjoner på hvert ben, totalt 40 repetisjoner per sett, i super sett med wall sitt, fikk det virkelig til å brenne i både lår, rumpe og legger hos meg. Vil du avslutte benøkten din med ekstra dirrende muskler, test det.

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg