DAGENS BENØKT – BULGARSKE UTFALL OG FROG PUMPS

Ukens første benøkt er gjennomført. Og det med en skikkelig god følelse. Det er noe magisk med de dagene hvor du føler at treningsøkten bare flyter og du bare koser deg under hele økten. Det føler i hvert fall jeg at det er !

Som dere allerede vet, skal jeg ikke trene tungt eller til utmattelse for tiden. Dagens treningsøkt ble en lett benøkt hvor jeg hadde hovedfokus på rumpen. 

Dagens benøkt
– Bulgarske utfall 
 4 sett * 10 repetisjoner
– Hip thrust
3 sett * 10 repetisjoner
– Leg extension
3 sett * 10 repetisjoner
super sett med
– Leg curl
3 sett * 10 repetisjoner
– Frog pumps
2 sett * 30 repetisjoner

Jeg avsluttet altså økten min med seksti repetisjoner frog pumps, øvelsen som du ser på bildet over. Det svei! Da tok jeg lette vekter og fokuserte på å skvise rumpen og å få ordentlig kontakt på hver repetisjoner. Frog pumps er en øvelse jeg har blitt ganske glad i den siste tiden. Her føler jeg at jeg får god muskelkontakt med både gluteus medius og gluteus maximus, altså hele rumpen, både yttersidene og selve rumpestumpen.

Har du trent i dag? Trening eller ei, håper jeg du har en finfin tirsdag.

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg