DAGENS BENØKT – UTFALL

Først og fremst må jeg si gratulerer så mye med dagen til dere alle sammen. Håper dere hadde en fin feiring i går. Jeg koste meg med familiefrokost på formiddagen, mens hele ettermiddagen og kvelden befant jeg meg på jobb. Slik er sykepleielivet. Folk blir syke og trenger hjelp uavhengig om det er helligdag eller ikke.

Over til noe annet, dagens styrkeøkt. Ukens fjerde styrkeøkt er nemlig akkurat gjennomført. I dag ble det en benøkt med fokus på utfall. Før hatet jeg utfall, men i det siste har jeg virkelig fått sansen for forskjellige utfallvarianter. Gående utfall, bulgarske utfall, utfall med fremre fot på step, utfall bakover, osv. Det er jo så mange varianter av utfall! Dagens benøkt hadde fokus på nettopp utfall.

Dagens benøkt
– Utfall i smith bakover
4 sett x 8 repetisjoner
– Gående utfall med kettlebell
4 sett x 10 repetisjoner
i supersett med
– Hip thrust med kettlebell
4 sett x 10 repetisjoner
– Leg extension
3 sett x 10 repetisjoner
– Rygghev med fokus på rumpen
3 sett x 12 repetisjoner

Nå skal jeg komme meg på jobb. I kveld blir det grilling og et glass vin. En rolig og fin lørdag, med andre ord! Håper du har en herlig lørdag. Riktig god helg!

 

Kristine

6 kommentarer

Siste innlegg