DAGENS FULLKROPPSØKT MED HENGENDE BENEV

Hei onsdag! Har du hatt en fin dag? Jeg skal ikke skryte på meg og ha hatt den mest spennende dagen. Den har bestått av jobb og trening, men den har absolutt vært fin likevel. Jeg er glad i trening og jeg er glad i jobben min, da blir i grunn hverdagen ganske så fin!


Jeg kom akkurat hjem fra dagens økt. I dag ble det fullkropp og litt mage!

Dagens fullkroppsøkt med hengende benhev
– Knebøy
4 sett x 5 repetisjoner
– Chins
3 sett x 5 repetisjoner
– Utfall med fremre fot på steppkasse
3 sett x 8 repetisjoner
– Enarms roing
3 sett x 8 repetisjoner
– Glute bridge
3 sett x 12 repetisjoner
– Hengende benhev
2 sett x 12 repetisjoner

Jeg trener så og si aldri mage. Det skjer kanskje tre ganger i året! Om jeg først skal trene magen liker jeg øvelser som planken og hegnede benhev. Ved hengende benhev trener du hovedsakelig de rette magemusklene og hofteleddsbøyerne. Mange sliter med å kjenne at nedre del av magen blir trent. Da er hengende benhev super.

For å gjøre hengende benhev hopper du opp og tar tak i et chins stativ eller en annen form for stang. Heng med bena rett ned.
Når du utfører bevegelsen, når du løfter bena opp, gjøres det rolig og kontrollert både på vei opp og ned. Du kan velge om du vil ha bena bøyd eller om du vil ha bena strakt ut. Har du bena bøyd, vil dette være en litt lettere versjon av øvelsen enn om du har dem rett ut, slik jeg har på bildet.
Du må også hele tiden stabilisere i hele kjernemusklaturen når du henger. Derfor er hengende benhev en ekstra bra øvelse i mine øyne!

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Marte
      Øvelser som knebøy, stående skulderpress og markløft trener jo også core, uten at vi tenker over det. Pikes så ball tror jeg aldri jeg har prøvd. Takk for tipset 🙂

    2. Trener også sjelden magen direkte, men kjernen får heldigvis kjørt seg indirekte hver dag likevel via yoga, klatring, rulleski og annen aktivitet =) om jeg først skal trene mage er Pikes på ball en klar favoritt. Er også glad i Renegade row. Merker meg også at når det gjelder magen er konsentrasjon på utførelse enormt viktig for virkelig å få kontakt med de “rette” musklene.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg