DAGENS INTERVALLGELDE

Jeg kom akkurat hjem fra en real økt med intervallglede. I dag følte jeg meg virkelig på topp og storkoste meg med intervalløkten. Som du ser på bildene, var jeg rimelig svett, rød og fornøyd etterpå!

Dagens intervallglede

⋄ Oppvarming

⋄ Intervaller

Intervallbolk 1
3 x 2 minutters rask løping + 90 sekunder rolig gange 

Intervallbolk 2
5 x 90 sekunder høy hastighet +  1 minutts rolig gange

Intervallbolk 3
7 x 1 minutt høy hastighet + 45 sekunder rolig gange

Intervallbolk 4
9 x 30 sek høy hastighet + 20 sek hvile 

⋄ Nedtrapping

Ettersom tiden på intervallene går ned, skal også intensiteten og farten øke. Jeg økte hastigheten for hver intervall, da 0,2 km / t. I tillegg økte jeg hastigheten med 0,5 km / t når jeg byttet fra en intervallbolk til en annen. På intervallbolk 4 løp jeg så fort jeg overhode klarte. Dette skal være maks innstas. 

Husk også at du må varme opp før du starter intervallene. Jeg startet med noen minutters gange, før jeg så jogget lett noen  minutter og avsluttet med ett minutts rask løping. 

Jupp, det her er ren intervallgelde! Endorfinene bruser og pulsen raser. Jeg kommer til å være høy på denne økten noen timer.
Kanskje du også kan få litt intervallglede av denne økten?

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. herregud du er skjønn. digger at du også deler bilder uten sminke og sånt. takk kristine =)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg