DAGENS ØKT MED SUPERSETT

                                                                                                                                                                                                      Inneholder add-linker

I dag hadde jeg en skikkelig god økt. Jeg valgte å supersette to og to muskelgrupper. Altså at jeg supersatte ben med rygg, og bryst med rumpe. Et supersett vil si at du gjør en øvelse og går så rett på neste øvelse uten en pause. Hvis en supersetter samme muskelgruppe, altså kjører for eksempel to ben øvelser etter hverandre, vil du ha mindre kraft i bena etter første øvelse og vil derfor ikke være like sterk i øvelse nummer to som i øvelse nummer en. Derfor valgte jeg heller å kjøre to motsatte muskelgrupper, sånn at jeg har god kraft i muskulaturen. Da hadde jeg en god fullkroppsøkt på cirka 40 minutter. Effektivt og moro!

Jeg har på meg Dynamic seamless topp, Miiego øreklokker, Jerf tights, Adidas løftesko og Schiek grep straps.

Dagens økt med super sett så slik ut
– Utfall i smith maskinen
  supersett med
– Opptrekk i kabel for skuldre og rygg
   jeg er usikker på hva denne øvelsen heter. Testet den for første gang, men har lagt ut video av den på instagram her

– Strak markløft, vist på bildet under
  supersett med
– T-bar roing, vist på bildet over

– Kick back i kabel
  supersett med
– Dips

Når jeg gjør strak markløft, liker jeg å stelle meg opp på en steppkasse eller vektskive, slik at jeg kommer litt opp fra bakken. Da kan jeg få full bevegelsesbane, og få god strekk i bakside lår og rumpe når jeg gjør øvelsen. Har du ikke testet det, anbefaler jeg det. Forsøk å gå så langt ned med stangen som mulig. Husk at ryggen likevel skal ha en nøytral posisjon og at du ikke skal krumme ryggen.

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Jeg har den samme toppen i sort. Du var skikkelig fin i deg i rød. Tror at jeg må kjøpe den også. Er snart jul 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg