DAGENS ØKT OG AMRAP MED D-BALL OVER SHOULDER

I det siste har jeg stort sett hatt en dag i uken hvor jeg leker meg litt på trening, gjør noen morsomheter og avsutter økten med litt svette. Dagens økt bestod av en fullkroppsøkt hvor jeg avsluttet med en  AMRAP med D-ball over shoulder og burpees.

Dagens økt og AMRAP med D-ball over shoulder

Dagens styrkeøkt
Bulgarske utfall
4 sett x 8 rep
Chins med vekt
4 sett x 8 -5 rep
Strak markløft
3 sett x 12 rep
Skulderpress
3 sett x 12 rep
Facepull
2 sett x 12 rep

AMRAP D-ball over shoulder
10 d-ball over shoulder + 5 burpees
Gjenta så mange ganger som mulig på 5 minutter.

En AMRAP er rett og slett bare as many reps as possible, eller som her; så mange runder som mulig. Du gjør altså 10 d-ball over shoulder, så rett på 5 burpees og så rett på 10 d-ball over shoulder. Du gjør da så mange runder som mulig på 5 minutter. Etter de 5 minuttene har du svettet godt skal jeg si deg!

Når du gjør d-ball over shoulder er det viktig at du bøyer deg ned med underkroppen, altså knekker i knærne, og løfter opp ballen som en markløft. Du har mye kraft i underkroppen. Skyt deg så opp, slik at du får momentum og på den måten kan kaste ballen over skulderen din. Snu deg rundt, plukk opp ballen og gjenta.

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg